Poznaliśmy osiągi Hondy NSX. Są rewelacyjne
W styczniu na salonie w Detroit Honda zaprezentowała Acurę NSX. W marcu w Genewie debiutowało europejskie wcielenie tego modelu, czyli Honda NSX.
Zdradzono wówczas, że samochód posiada hybrydowy układ napędowy. Wiodącą rolę odgrywa benzynowy, podwójnie doładowany silnik V6. Jednostka wspomagana jest przez trzy elektryczne silniki trakcyjne. Jeden z nich umieszczono pomiędzy silnikiem benzynowym a skrzynią biegów (dwusprzęgłową o dziewięciu przełożeniach). Dwa pozostałe odpowiadają za napęd kół przedniej osi.
Każda z jednostek elektrycznych, w zależności od sytuacji, pełni też rolę zwalniacza i generatora prądu.
Silnik spalinowy wyposażony został w suchą miskę olejową, co pozwoliło na obniżenie środka ciężkości. Standardowym wyposażeniem jest elektroniczny system Integrated Dynamic System, który umożliwia zmianę charakterystyki prowadzenia auta.
Kierowca ma mieć do dyspozycji cztery tryby jazdy: Quiet, Sport, Sport+ i Track. W zależności od wybranej opcji jednostka sterująca zmienia m.in. pracę zawieszenia, reakcję na gaz, czułość układu kierowniczego czy szybkość reakcji skrzyni biegów.
Ani w Detroit, ani w Genewie nie ujawniono jednak, jaka będzie moc hybrydowego układu napędowego, ograniczając się do stwierdzenia, że moc będzie przekraczała 500 KM. Dokładne osiągi ujawniono dopiero teraz.
3.5-litrowa jednostka spalinowa o pojemności 3,5 l generuje 508 KM i 550 Nm momentu obrotowego. Umieszczony obok silnik elektryczny generuje dodatkowo 48 KM. Jakby tego było mało, pomiędzy przednimi kołami znajdują się dwa kolejne silniki elekryczne o mocy 36 KM.
Cały układ napędowy generuje 581 KM mocy i 664 Nm momentu obrotowego (moce poszczególnych silników nie sumują się wprost). Moment obrotowy przekazywany jest na koła za pośrednictwem dziewieciostopniowej skrzyni automatycznej. Prędkość maksymalna NSX wynosi 308 km/h.