Porsche Cayenne GTS znów z silnikiem V8

Nowość w gamie SUVa Porsche może zaskakiwać doborem jednostki napędowej, ale jest to coś, co od dawna było oczywiste.

Porsche uzupełnia ofertę Cayenne o wariant GTS, który trafia jednocześnie do odmiany "klasycznej" oraz coupe. Zamiast poprzednio stosowanego 3,6-litrowego silnika biturbo V6 pod maską znów pracuje V8. Czterolitrowa jednostka biturbo o mocy 460 KM i maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm może wydawać się zaskoczeniem, gdyż panujący trend każe zmniejszać pojemność silników. Podobnie jednak jak w Panamerze, Porsche nie zdecydowało się na wzmocnienie jednostki 2,9 l z wersji S, tylko obniżenie mocy silnika stosowanego w odmianie Turbo.

Nowe Cayenne GTS jest co prawda tylko o 20 KM mocniejsze od poprzednika i ma maksymalny moment obrotowy większy o jedynie 20 Nm, ale z pakietem Sport Chrono rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy, a więc o 0,6 s szybciej, od poprzednika. Prędkość maksymalna wynosi 270 km/h (+8 km/h).

Reklama

Do osiągów dopasowano sportowe układy wydechowe. Standardowa specyfikacja obejmuje wydech z końcówkami umieszczonymi po bokach, zaprojektowany z myślą o zapewnieniu "soczystego", sportowego brzmienia. Nowością jest sportowy układ wydechowy dostrojony pod kątem wysokich częstotliwości. Wyróżniają go dwie centralnie umieszczone owalne końcówki, które są oferowane wyłącznie w Cayenne GTS Coupe, a w przyszłości będą dostępne także w Cayenne Turbo Coupe - w każdym przypadku w połączeniu z opcjonalnym pakietem optymalizującym masę własną.

Cayenne GTS ze standardowym zawieszeniem ma o 20 mm zmniejszony prześwit i obejmuje aktywną kontrolę tłumienia Porsche Active Suspension Management. Seryjnie montowany jest również układ Porsche Torque Vectoring Plus. Standardowo oferowane są żeliwne hamulce z tarczami o średnicy 390 mm z przodu i 358 mm z tyłu z czerwonymi zaciskami. Na życzenie dostępne są hamulce z powłoką z węglika wolframu albo ceramiczno-kompozytowe tarcze. Lista dodatków obejmuje też trzykomorowe zawieszenie pneumatyczne z prześwitem zmniejszonym o 10 mm, skrętną tylną oś oraz system aktywnej stabilizacji przechyłów.

Cayenne GTS są standardowo wyposażone jest w czarne 21-calowe obręcze RS Spyder Design z satynowym wykończeniem. Kolor czarny mają też przednie wloty powietrza, listwy wokół bocznych szyb, końcówki sportowego układu wydechowego oraz oznaczenie modelu i napis "PORSCHE" z tyłu. Reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System oraz diodowe tylne lampy zostały przyciemnione.

Sportową charakterystykę Cayenne GTS można zobaczyć i poczuć także w kabinie - to zasługa wysokogatunkowych materiałów, takich jak alcantara na podsufitce, środkowych panelach foteli oraz podłokietnikach drzwi i w konsoli środkowej, a także ciemne szczotkowane aluminium. Standardowo montowane sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną, zarezerwowane wyłącznie dla nowych wariantów GTS, z uwagi na wydatniejsze boczki zapewniają optymalne podparcie przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów. Na drzwiach, osłonach progów, obrotomierzu i zagłówkach znalazło się logo "GTS". Do licznych opcji personalizacji należy pakiet wykończenia wnętrza GTS z dodatkowymi akcentami w kolorze Carmine Red lub Crayon w przypadku elementów takich jak ozdobne przeszycia.

Nowe warianty Porsche Cayenne GTS można już zamawiać; pierwsze samochody będą dostępne u dealerów od początku lipca 2020 r. Ceny Cayenne GTS startują od 560 tys. zł, a Cayenne GTS Coupe - od 590 tys. zł.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy