Pierwsze elektryczne BMW coraz bliżej

BMW jest coraz bliżej wprowadzenia na rynek hybrydowego samochodu, w którym wiodącą rolę pełni silnik elektryczny. BMW i3 przechodzi obecnie intensywne testy.

Samochód ma niczym nie ustępować konkurentom o napędzie konwencjonalnym. Nadwozie wykonano z lekkich i wytrzymałych włókien węglowych, dzięki czemu zrekompensowano dodatkową masę litowo-jonowych baterii. Zabudowanie ich pod podłogą, oraz umieszczenie silnika elektrycznego z tyłu, przy napędzanej tylnej osi przełożyło się na perfekcyjny rozkład mas (50:50) oraz nisko położony środek ciężkości. To zapewnia dobre właściwości jezdne.

Samochód jest napędzany synchronicznym silnikiem elektrycznym o mocy 170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm. Jednostka napędowa waży tylko 50 kg, a zapewnia świetne osiągi: sprint do 100 km/h zajmuje tylko 7,2 s.

Reklama

BMW i3 posiada system odzyskiwania energii. Gdy tylko kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia silnik zaczyna pracować jak generator, zamieniając energię kinetyczną jadącego samochodu na elektryczną, która ładuje baterie. Zasięg samochodu podczas normalnej eksploatacji to 130 do 160 km. Dodatkowo włączając dwa tryby oszczędzania energii (Eco Pro i Eco Pro+) zasięg można zwiększyć o 40 km.

W samochodzie zabudowany jest również niewielki silnike spalinowy, który ma być lekiem na ciągle niezbyt imponujący zasięg. Rolę tę pełni dwucylindrowa jednostka o pojemności 650 ccm i mocy 34 KM, która doładowuje baterie, gdy poziom ich naładowania spada poniżej określonego poziomu. Dzięki temu rozwiązaniu zasięg rośnie do 300 km.

Oceń swój samochód. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Bliżej
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy