Peugeot 308 sedan
W Pekinie rozpoczął się właśnie Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny. Na imprezie zadebiutowało wiele ciekawych pojazdów. Jednym z nich jest produkcyjna wersja Peugeota 308 w wersji sedan.
Auto opracowane zostało specjalnie z myślą o chińskich klientach. Kraj Środka od lat pozostaje największym pojedynczym rynkiem zbytu dla koncernu PSA. W Chinach sprzedaje się więcej aut ze znaczkami Citroena i Peugeota niż w rodzimej Francji, dodatkowo Chińczycy najchętniej kupują właśnie sedany.
Nowy model bazuje na tzw. "globalnej" płycie podłogowej EMP2, co oznacza, że pojazd ma zaskakująco dużo wspólnego z europejską wersją. Francuzi nie chwalą się danymi technicznymi, wszystko wskazuje jednak na to, że w stosunku modelu znanego ze Starego Kontynentu, auto może się pochwalić wydłużonym rozstawem osi.
Zagadką pozostaje również paleta jednostek napędowych. Wykorzystanie platformy EMP2 pozwala jednak sądzić, że chiński Peugeot 308 sedan otrzyma - doskonale znane europejskim nabywcom - benzynowe, turbodoładowane jednostki o pojemności 1,2 l i 1,6 l.
Auto pojawić ma się w lokalnych salonach w drugiej połowie roku. Nic nie wskazuje na to, by Peugeot 308 sedan trafił na inne niż chiński, rynki.