Opel Combo-e Life. Pasażerski i na prąd
Opel zaprezentował model Combo-e Life. Jest to osobowa wersja dostawczego Combo z napędem elektrycznym, bliźniaczy model Peugeota e-Partner i Citroena e-Berlingo.
Ten kombivan będzie oferowany z jednymi lub dwoma bocznymi drzwiami przesuwanymi, w wersji standardowej lub XL o długości odpowiednio 4,4 lub 4,75 m, z pięcio- lub siedmiomiejscowym przedziałem pasażerskim.
Bagażnik w krótszej odmianie pięciomiejscowej ma co najmniej 597 litrów pojemności (850 litrów w dłuższym wariancie). Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika w wersji krótkiej wzrasta wówczas ponad trzykrotnie — do 2126 litrów — a w wersji przedłużonej wynosi 2693 litry.
Dodatkowo opcjonalnie składany fotel pasażera może utworzyć jedną płaszczyznę ze złożonymi tylnymi siedzeniami.
Samochód może również holować przyczepę o masie do 750 kg.
Opel Combo-e Life jest napędzany przez silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) i momencie 260 Nm. To wystarcza, by auto rozpędzało się do 100 km/h w 11,2 s. Większym problemem może być prędkość maksymalna, która została ograniczona do 130 km/h.
Zawierający 216 ogniw w 18 modułach akumulator został umieszczony pod podłogą, między przednią a tylną osią, bez ograniczania funkcjonalności przedziału pasażerskiego. Takie umiejscowienie akumulatora obniża też środek ciężkości, poprawiając stabilność.
Akumulator może być ładowany na kilka sposobów, w zależności od dostępnej infrastruktury — za pomocą ładowarki naściennej, na stacji szybkiego ładowania, a nawet z domowego gniazdka elektrycznego.
Naładowanie akumulatora, którego pojemność wynosi 50 kWh, od 5 do 80 proc. na publicznej stałoprądowej stacji ładowania o mocy 100 kW zajmuje niespełna 30 minut. W zależności od rynku i infrastruktury Opel Combo‑e jest standardowo wyposażony w wydajną trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW lub jednofazową ładowarkę 7,4 kW.
Zasięg po naładowaniu, mierzony wg WLTP, wynosi do 280 km.
Opel Combo‑e Life pojawi się u dealerów jesienią.