Nowy Volkswagen Passat już w polskich salonach. Ceny

W polskich salonach Volkswagena można już zobaczyć oraz sprawdzić podczas jazdy testowej nowego Passata. Ósma generacja niemieckiego bestsellera debiutuje z nowymi silnikami, mniejszą masą oraz najnowszymi systemami informacyjno-multimedialnymi, wspomagającymi i poprawiającymi komfort.

Passat dostępny jest zarówno w wersji Limousine jak i Variant. Bogato wyposażoną w standardzie wersję z silnikiem o mocy 125 KM wyceniono na 90 790 zł.

Od ponad czterech dziesięcioleci Volkswagen udoskonala Passata. Najnowsza generacja, oferowana w wersjach Trendline, Comfortline i Highline, wyposażona jest w liczne nowe rozwiązania. Passat debiutuje z nowymi silnikami, mniejszą masą i najnowszymi systemami multimedialnymi, wspomagającymi i poprawiającymi komfort. Należą do nich Active Info Display (w pełni cyfrowy wyświetlacz wielofunkcyjny zastępujący zegary), wysuwany wyświetlacz Head-up, a także takie systemy, jak Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, rozpoznający także pieszych oraz trzy dalsze światowe nowości: Emergency Assist (system zatrzymujący samochód w przypadku zaśnięcia bądź zasłabnięcia kierowcy), Trailer Assist (ułatwiający manewrowanie z przyczepą) oraz asystent jazdy w korkach.

Nowy Passat oferowany będzie początkowo z czterema silnikami TSI i czterema silnikami TDI. Silniki benzynowe dysponują mocą 125, 150, 180 i 220 KM. Za przeniesienie mocy w tych jednostkach odpowiedzialna jest 6-biegowa przekładnia manualna lub dwusprzęgłowa DSG. 1.4 TSI o mocy 150 KM posiada system aktywnego odłączania cylindrów (ACT), który tymczasowo wyłącza drugi i trzeci cylinder. W zależności od stylu jazdy pozwala to na zaoszczędzenie około 0,5 litra paliwa na 100 km, dzięki czemu nowy Passat z tym silnikiem zużywa zaledwie 4,9 l/100 km.

W przypadku silników wysokoprężnych do wyboru są jednostki 1.6 TDI o mocy 120 KM oraz trzy jednostki o pojemności 2.0 TDI o mocy 150 KM, 190 KM i 240 KM. Silnik 120 KM może być zamawiany z 6-biegową przekładnią manualną, 150 KM i 190 KM z przekładnią manualną lub 6-biegową DSG. W Passacie debiutuje także bardzo mocna 240-konna jednostka, jest to silnik bi-turbo, który oprócz wysokiej mocy dysponuje także imponującym momentem obrotowym 500 Nm. W tym wariancie montowany jest seryjnie napęd na wszystkie koła 4MOTION oraz 7-biegowa przekładnia DSG.

Reklama


Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro 6, a zużycie paliwa i tym samym emisję CO2 udało się obniżyć nawet o 20 procent. Wszystkie wersje są wyposażone w system Start-Stop i tryb rekuperacji. Oferta silników będzie rozszerzana, docelowo obejmie 10 silników o mocy od 120 do 280 KM.

Ceny nowego Passata rozpoczynają się od 90 790 zł za wersję Limousine i 95 190 zł za Varianta. Samochód już w podstawowej wersji jest bogato wyposażony, m. in. w trzystrefową, automatyczną klimatyzację, system radiowy Composition Colour z kolorowym ekranem dotykowym, tylne światła LED, czujnik deszczu, przyciemniane lusterko wsteczne, system automatycznego hamowania po kolizji, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, proaktywny system ochrony pasażerów Pre Crash, system Keyless Go - bezkluczykowe uruchamianie pojazdu, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold.

Ponadto dla wszystkich wersji oferowany jest atrakcyjny pakiet wyposażenia dodatkowego Business. Dla wersji Trendline kosztuje 1840 zł i zawiera: system nawigacji satelitarnej Discover Media, reflektory LED Basis, Pakiet Światło (Light Assist, czujnik zmierzchu). Dla linii wyposażenia Comfortline i Highline pakiet kosztuje odpowiednio 3690 i 2 990 zł, zawiera system nawigacji satelitarnej Discover Media, reflektory LED w wersji Top ze światłami LED do jazdy dziennej, system Dynamic Light Assist oraz reflektory przeciwmgielne (dla wersji Comfortline).

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen Passat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy