Nowy SUV Mazdy w Genewie

Na rozpoczynającym się na początku marca salonie w Genewie Mazda zaprezentuje nowego kompaktowego SUV-a.

Ten drugi już model z gamy nowej generacji wyróżnia bardziej stylistyka projektowania KODO oraz najnowsze technologie strukturalne Mazdy, określane razem jako Architektura SKYACTIV-VEHICLE. W gamie jednostek napędowych znajdą się najnowsze silniki SKYACTIV, w tym jednostka SKYACTIV-X z technologią SPCCI (Spark Plug Controlled Ignition - czyli zapłonu samoczynnego sterowanego świecą zapłonową), która bazuje na unikalnej metodzie spalania, łączącej osiągi silnika benzynowego z reakcją silnika wysokoprężnego.

O jaki model może chodzić, skoro obecnie w gamie Mazdy znajduje się CX-5 i CX-3? Być może europejskie wcielenie sprzedawanego w Chinach modelu o nazwie CX-4.

Reklama

Oprócz nowego SUV-a, w tym roku w Genewie odbędzie się europejski debiut jubileuszowej edycji Mazdy MX-5 z okazji 30-lecia modelu. Świętująca trzy dekady od swojej światowej premiery podczas Chicago Motor Show w 1989 roku, Mazda MX-5 jest najpopularniejszym roadsterem w historii, z ponad milionem egzemplarzy sprzedanych na całym świecie, w tym ponad 350 000 w Europie.

Na stoisku nie zabraknie także całkowicie nowej Mazdy 3 w wersji hatchback i sedan, które są pierwszymi modelami nowej generacji marki. To pierwsze samochody fabrycznie wyposażone w silnik SKYACTIV-X z innowacyjną technologią SPCCI, gwarantującą szybszą pierwszą reakcję na dodanie gazu, duży moment obrotowy, liniową odpowiedź na otwarcie przepustnicy wiernie odpowiadającą impulsom kierowcy oraz swobodę w nabieraniu obrotów. Silnik nowej generacji wspomagany jest nowym, inteligentnym systemem Mazdy nazwanym M Hybrid, który sprzyja dalszemu zwiększeniu oszczędności paliwa i dzięki temu jest bardziej przyjazny dla środowiska naturalnego.

W Genewie pokazana zostanie także Mazda CX-5 - obecnie najlepiej sprzedający się model z oferty marki. Zmiany modelowe zaplanowane na rok 2019 obejmują dwa kluczowe obszary - podniesienie jakości wykończenia wnętrza oraz technologii i dynamiki prowadzenia, co dzięki adaptacji systemu G-Vectoring Control Plus (GVC Plus) uczyni Mazdę CX-5 z roku modelowego 2019 jeszcze bardziej dynamiczną i jednocześnie pewniejszą w prowadzeniu.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy