Nowy Seat Leon ST. Leon wreszcie jako kombi
Na trwającym salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie Seat zaprezentował nowego Leona z nadwoziem kombi. To trzeci - po pięciodrzwiowym hatchbacku i trzydrzwiowej odmianie SC - model z gamy Leona.
Seat Leon ST - bo tak właśnie brzmi pełna nazwa auta - mierzy 4,53 m długości. Nadwozie jest więc aż o 26,4 m dłuższe niż w modelu pięciodrzwiowym. Dodatkowe centymetry wykorzystano na powiększenie przestrzeni bagażowej. Kufer pomieścić może pakunki o objętości do 587 l, po złożeniu oparć tylnej kanapy kierowca ma do dyspozycji 1470 l.
Klienci będą mieli do wyboru benzynowe i wysokoprężne jednostki napędowe o pojemnościach od 1,2 l do 2,0 l. Wszystkie wyposażone są w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa.
Wśród jednostek benzynowych do wyboru będą odmiany: 1,2 l, 1,4 l i 1,8 l. Zwłaszcza dwie ostatnie nadają autu niezłą dynamikę. Motor 1,4 l rozpędza Leona ST do 100 km/h w 8,2 s. Auto z silnikiem 1,8 l potrzebuje na sprint do setki zaledwie 7,8 s. Każda z jednostek benzynowych może być sprzęgana z dwusprzęgłową przekładnią DSG.
Ofertę jednostek wysokoprężnych otwiera odmiana 1,6 l TDI o mocy 105 KM (od 0 do 100 km/h w 11,1 s.) Klienci będą się też mogli zdecydować na jednostkę 2,0 l TDI oferowaną w dwóch wariantach mocy: 150 KM i 184 KM.
Wraz z modelem ST w ofercie modelowej Leona debiutuje również odmiana Ecomotive wyposażona w szereg rozwiązań mających na celu minimalizowanie zużycia paliwa. Auto wyposażone jest w wysokoprężną jednostkę 1,6 l TDI o mocy 110 KM i - przynajmniej w teorii - gwarantuje zasięg przeszło 1500 km. By zminimalizować spalanie zastosowano specjalną, sześciostopniową skrzynię biegów o zoptymalizowanych przełożeniach, poprawiono aerodynamikę i zastosowano opony o niskich oporach toczenia.