Nowy Renault Trafic

Samochodu użytkowe starzeją się wolniej niż inne, ale upływ czasu również im daje się we znaki. Z tego względu Renault zdecydowało się właśnie odświeżyć swojego popularnego dostawczaka - model Trafic.

Druga generacja auta dostępna jest w salonach już od 13 lat - pierwsze egzemplarze zjechały z linii produkcyjnej w 2001 roku. Na jakie zmiany zdecydowali się francuscy styliści?

Trafic zmienił się nie do poznania - Renault podkreśla, że mamy do czynienia z nowym modelem. W stosunku do poprzednika kompletnie przeprojektowano pas przedni, inne są też m.in. drzwi czy kształt tylnej części nadwozia.

Samochód upodobnił się nieco do pojazdów ciężarowych. W oczy rzuca się ogromny wlot powietrza z dużym logo producenta, zupełnie nowe, zachodzące głęboko na boki, reflektory i zderzak.

Reklama

Auto oferowane będzie z nadwoziem krótkim lub wydłużonym. Do wyboru będą też dwie wysokości. W sumie, wliczając różnorodność odmian napędowych i możliwości przewozowych, samochód dostępny ma być w aż 270 konfiguracjach!

Wraz z pojawieniem się nowej wersji, zmianom ulegnie też paleta jednostek napędowych. Klienci będą się mogli zdecydować m.in. na nowy, wysokoprężny motor 1,6 l dCi. Jednostka dostępna będzie w dwóch wariantach - z pojedynczym turbodoładowaniem o zmiennej geometrii oraz w wersji z dwoma turbosprężarkami.

Warto przypomnieć, że pierwszy Trafic pojawił się na rynku w 1981 roku. Od tego czasu, na ten model Renault zdecydowało się już przeszło 1,6 mln nabywców. Druga generacja opracowana została wspólnie z Oplem i Nissanem, można się spodziewać, że wkrótce również ci producenci zaprezentują nowe wcielenia swoich pojazdów. Klonami Trafica są odpowiednio Vivaro i Primastar.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Renault Trafic
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy