Nowy Peugeot 301. Znamy ceny!
Już za kilka dni dealerzy Peugeota rozpoczną przyjmowanie zamówień na nowy, skierowany do szerokiego grona odbiorców, model o nazwie 301.
Zaprezentowane po raz pierwszy na salonie motoryzacyjnym w Paryżu auto - bliźniak nowego Citroena C-elysee - trafi do polskich salonów z początkiem przyszłego roku. Ile zapłacić trzeba będzie za samochód, który walczyć ma o klientów z nową Dacią Logan i Skodą Rapid?
Polskie ceny rozpoczynają się od 39 900 zł. Tyle zapłacić trzeba będzie za auto z benzynowym, trzycylindrowym silnikiem 1,2 Vti o mocy 72 KM w podstawowej wersji wyposażenia Access. Za tę kwotę otrzymamy samochód z czterema poduszkami powietrznymi, systemami kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy, elektrycznie sterowanymi szybami przednimi czy centralnym zamkiem. Dopłaty - w wysokości 4 tys. zł - wymaga manualna klimatyzacja.
Na 45 900 zł wyceniono bogatszą wersję o nazwie Active. W jej przypadku nabywca liczyć może m.in. na: reflektory przeciwmgłowe, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka i klimatyzację.
Polscy klienci będą się też mogli zdecydować na 301 z benzynowym silnikiem 1,6 l o mocy 115 KM. Jego ceny (wersja Active) zaczynają się od 51 400 zł. Dla zwolenników jednostek wysokoprężnych przygotowano odmianę z silnikiem 1,6 l HDI o mocy 92 KM, za którą w podstawowej wersji Access zapłacić trzeba 49 900 zł.
Dwie mocniejsze wersje silnikowe dostępne są również z topowym pakietem wyposażenia o nazwie Allure. W jego skład wchodzą m.in. elektrycznie sterowane szyby tylne, przedni centralny podłokietnik ze schowkiem, klimatyzacja ze sterowaniem elektronicznym, sterowany z kierownicy zestaw audio (CD/MP3) zintegrowany z systemem głośnomówiącym i 15-calowe felgi ze stopów lekkich. Za tak wyposażonego diesla zapłacić trzeba 58 100 zł. Auto z benzynowym silnikiem 1,6 l wyceniono na 59 600 zł.
Na koniec kilka słów o osiągach. Podstawowy, trzycylindrowy 1,2 l VTi zapewnia przyspieszenie do 100 k/h w 14,2 s i prędkość maksymalną 160 km/h. Auto z tym silnikiem zużywać ma średnio 5,3 l na 100 km.
Zdecydowanie lepszą dynamiką pochwalić się może jednostka o pojemności 1,6 l, która zapewnia sprint do 100 km/h w 9,4 s i prędkość maksymalną 188 km/h. W jej przypadku średnie zużycie paliwa - jeśli wierzyć danym technicznym - to 6,5 l/ 100 km.
93-konny diesel wyposażony w filtr cząstek stałych FAP gwarantuje osiągnięcie 100 km/h w 11,2 s od startu i prędkość maksymalną 180 km/h. Średnie zużycie oleju napędowego wynosić ma 4,1 l/100 km.