Nowe Mitsubishi Outlander. Europa czeka na tę wersję 

Japoński producent opublikował grafikę zapowiadającą premierę europejskiej wersji nowego Outlandera. Model, który w Stanach jest dostępny już od kilku lat, w końcu zadebiutuje u nas. Czym będzie się różnił?

Choć Mitsubishi pokazało światu ten samochód w pełnej krasie w lutym 2021 r., by przykuć uwagę publiczności przed premierą europejskiej wersji, zdradzając datę premiery opublikowało tylko teaser. 

Kiedy Mitsubishi Outlander zadebiutuje w Europie?

Premierę auta zapowiedziano na 1 października. Wtedy w Madrycie odbędzie się oficjalna prezentacja auta, w ramach wydarzenia transmitowanego w sieci. Produkcja Outlandera w "naszej" odmianie wystartuje pod koniec tego roku, więc aut w salonie będzie można spodziewać się w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Jak wygląda europejska wersja Mitsubishi Outlander?

Póki co tak:

Ale biorąc pod uwagę, że przed debiutem auta w 2021 r. Mitsubishi podgrzewało atmosferę teaserem, który wyglądał tak:

Reklama

z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy założyć, że gotowe auto będzie wyglądało tak:

Czyli jak wersja sprzedawana już w Japonii czy USA. Być może "nasza" będzie miała inne obręcze kół i konfiguracje kolorystyczne wnętrza. No i inny napęd.

W Stanach oferowana jest odmiana spalinowa z wolnossącym silnikiem o pojemności 2,5 litra produkcji Nissana (PR25DD) oraz hybryda plug-in oparta o jednostkę 2.4 produkcji Mitsubishi (4B12). I tę jednostkę zobaczymy w Europie. Jednak w związku z koniecznością dostosowania auta do europejskich wymogów, będzie miała zapewne inne parametry, niż amerykańska. 

Nowe Mitsubishi Outlander PHEV to auto elektryczne, ale na benzynę. Silnik spalinowy służy zasadniczo do produkowania energii potrzebnej do nakłonienia silników elektrycznych do napędzania wszystkich kół. Tak, silników, bo w aucie są dwa - jeden o mocy 115 KM napędzający koła przednie i jeden, o mocy 136 KM, kręcący tylnymi. Silnik spalinowy o mocy 135 KM może napędzać bezpośrednio koła (wyłącznie przednie, nie ma połączenia z tylnymi), ale tylko w dwóch sytuacjach. Pierwsza, to jazda z prędkościami autostradowymi, gdy bardziej "opłaca się" przekazywać całość energii z silnika spalinowego na koła. Druga - to gwałtowne przyspieszanie, gdy bateria nie jest w stanie w pełni obsłużyć obu silników. Oddaje energię z mocą do 160 kW, a silniki pod pełnym obciążeniem potrzebują jej więcej (do 185 kW), więc z pomocą przychodzi jednostka spalinowa. 

Jaki zasięg ma Mitsubishi Outlander PHEV?

Według wstępnych szacunków, bateria o pojemności 20 kWh powinna wystarczyć na pokonanie ok. 80 kilometrów. Pewność zyskamy po publikacji homologowanych danych technicznych dla europejskiej odmiany. To powinno nastąpić w dniu premiery. Warto przypomnieć, że taką pojemność miały baterie pierwszych aut elektrycznych. Dziś, jako element składowy napędu hybrydowego, pozwalający na korzystanie z pojazdu na co dzień w trybie elektrycznym, takie spore baterie mocno podnoszą atrakcyjność hybryd. Mitsubishi Outlander w takiej postaci może być naprawdę atrakcyjnym kąskiem. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mitsubishi | Mitsubishi Outlander
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy