Nowe Renault RS z bajerami. Robi wrażenie!

W zeszłym roku, na salonie motoryzacyjnym w Paryżu, Renault pokazało prototyp nowego Clio w odmianie RS. Na zbliżającym się salonie genewskim Francuzi zaprezentują produkcyjną wersję auta.

W przeciwieństwie do poprzedniej generacji, pod maską nie znajdziemy już benzynowej, wolnossącej jednostki o pojemności dwóch litrów. Jej miejsce zajął nowy, turbodoładowany motor o pojemności 1,6 l. Silnik rozwija moc równych 200 KM przy 6 tys. obr./min. Kluczowym dla osiągów jest jednak wynoszący 240 Nm moment obrotowy dostępny już od 1 750 obr./min do 6 tys. obr./min.

W układzie przeniesienia napędu zastosowano nową, zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynię biegów o sześciu przełożeniach, która może być sterowana za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy.

Kierowca, za pomocą przycisku, wybrać może jeden z trzech trybów jazdy - "normal", "sport" i "race". W zależności od wybranej opcji zmienia się wówczas mapa wtrysku, szybkość reakcji skrzyni biegów, czułość układu kierowniczego i elektronicznych systemów bezpieczeństwa. W trybie "race" biegi zmieniane w czasie krótszym niż 150 milisekund. Auto przyspiesza do 100 km/h w 6,3 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 230 km/h.

Reklama

Francuzi zadbali również o gadżety, które zapewnią autu powodzenie u młodych kierowców. Na konsoli środkowej zamontowano dotykowy monitor, który stanowi swoiste centrum zarządzania autem.

Oprócz standardowego sterowania systemem audio i nawigacji, wyposażono go w rozbudowaną aplikację (podobną do tej z Nissana GT-R) pozwalającą na bieżąco śledzić wybrane parametry techniczne auta. Kierowca ma wgląd do takich informacji, jak np. ciśnienie doładowania, temperatura sprzęgieł i oleju w skrzyni biegów, czy przeciążenia działające na pojazd w czasie pokonywania zakrętów. Dane, za pośrednictwem złącza USB, mogą zostać przegrane na dysk zewnętrzny, co umożliwia przeanalizowanie ich na domowym komputerze.

Co ciekawe, komputer pokładowy wyposażono również w aplikację pozwalającą imitować dźwięk wydawany przez siedem różnych pojazdów, których ścieżki dźwiękowe znalazły się w pokładowej bazie danych (są wśród nich m.in. takie legendy jak Alpine A110, R8 Gordini czy Nissan GT-R). Dźwięk konkretnego pojazdu emitowany jest przez specjalne, umieszczone w kabinie głośniki - aplikacja uwzględnia takie parametry pracy auta, jak położenie pedału gazu i prędkość. Kierowca może również zmieniać poziom natężenia dźwięku.

Standardowo samochód porusza się na 17-calowych felgach ze stopów lekkich. Na liście opcji - wraz z usportowionym zawieszeniem "Cup" i lakierowanymi na czerwono zaciskami hamulcowymi - znalazły się czarne, matowe felgi w rozmiarze 18-cali.

Nowe Renault Clio RS pojawi się w ofercie już w połowie przyszłego miesiąca. Jako pierwsi samochód zamówić będą mogli klienci z Francji.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy