Nowa, siódma generacja toyoty camry
Toyota zaprezentowało najnowszą, siódmą już generację modelu camry. W Ameryce model tej jest absolutnym bestsellerem, auto okazywało się liderem statystyk sprzedaży aż 13-krotnie w ciągu ostatnich 14 lat.
Nowy model stylistycznie nawiązuje do poprzednika, co widać szczególnie w linii bocznej. Pod maską znajdą się zmodernizowane silniki, które oczywiście mają zużywać mniej paliwa.
Podstawowa jednostka ma 4 cylindry, zmienne fazy rozrządu, 2,5 l pojemności i 178 KM mocy, czyli 9 KM więcej niż w obecnej generacji.
Ciekawszą propozycją jest 3.5-litrowy silnik V6 o mocy 268 KM. Jednostka ta będzie współpracować z automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów z możliwością sekwencyjnej, ręcznej zmiany przełożeń.
Nowe camry będzie dostępne również w wersji hybrydowej. W aucie zastosowano znany z samochodów Lexusa układ napędowy Hybrid Synergy Drive, z 2.5-litrowym, czterocylindrowym silnikiem spalinowym i niewielką jednostką elektryczną. Całkowita moc wynosi 200 KM, a zużycie paliwa ma być o 30 procent niższe niż obecnie (średnio: 5,7 l/100 km). Pod względem osiągów wersje hybrydowa będzie plasowała się między obiema wersjami benzynowymi (sprint do 60 mil/godzinę w 7,6 s).
Silnik elektryczny może napędzać nową camry samodzielnie. Energii w bateriach wystarcza do przejechania 2,5 km, o ile prędkość nie przekracza 40 km/h.
Japońskim inżynierom udało się obniżyć masę samochodu. Nowe auto jest lżejsze o około 70 kg (w zależności od wersji).
Ceny nowej toyoty camry, której wszystkie wersje wyposażone są m.in. w ESP i 10 poduszek powietrznych zaczynają się od niespełna 22 tys. dolarów.
Szykuje się kolejny bestseller?