Nowa płyta nowej alfy

Salon samochodowy w Genewie to ważne wydarzenie dla fanów Alfy Romeo.

Na imprezie swoją premierę będzie miała alfa romeo giulietta, która po długich dziesięciu latach zastąpi wreszcie model 147.

Włosi nie kryją, że nowy samochód jest dla nich kamieniem milowym. To pierwsze auto koncernu Fiat zbudowane w oparciu o zupełnie nową platformę "compact".

Projektując nową płytę dla przyszłych kompaktów Włosi postawili sobie ambitne zadanie. Celem było stworzenie takiego produktu, który pozwoliłby uzyskać najlepsze w klasie osiągi. Szczególny nacisk położono na właściwości jezdne, komfort i bezpieczeństwo.

Największy krok naprzód poczyniono pod względem użytych do produkcji materiałów. Nowa platforma wykonana jest z materiałów o bardzo wysokiej wytrzymałości, m.in. ze stali hartowanej prasowaniem na gorąco. Dzięki temu, w stosunku do poprzednich konstrukcji, udało się uzyskać większą wytrzymałość, która nie spowodowała jednak zwiększenia masy.

Reklama

Platforma ma konstrukcję modułową (m.in. "wymienne" panele podłogi środkowej), dzięki czemu można ją zastosować do produkcji wielu pojazdów o różnych rozstawach osi.

Nowa platforma zwiększa też zdolność pochłaniania energii powstającej w czasie wypadku pochodzącej z przodu pojazdu i zmniejsza zarówno siły bezwładnościowe, jak i deformacje kabiny pasażerskiej, zapewniając w efekcie wyższe bezpieczeństwo podróżnym. W przypadku debiutującego w Genewie modelu giulietta, na kwestię bezpieczeństwa poświęcono ponad 15000 godzin obliczeń, 80 crash testów, 150 symulacji na urządzeniu HyGe i ponad 100 prób wykonanych na elementach i podzespołach.

Warto przypomnieć, że nowa giulietta ma 4,35 m długości, rozstaw osi to 2,63 m, szerokość wynosi 1,80 m, a wysokość - 1,46 m. Samochód napędzany będzie jednym z czterech silników - dwóch benzynowych (1,4 multiair 140 KM i 170 KM) i dwóch wysokoprężnych (1,6 JTDm 105 KM i 2,0 JTDm 170 KM). Każda z jednostek napędowych wyposażona jest w turbosprężarkę i spełnia normy emisji spalin Euro 5.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy