Nowa Elantra
Na salonie samochodowym w Nowym Jorku Hyundai - o czym już pisaliśmy - zaprezentował zupełnie nową Elantrę. Przedstawiamy więcej informacji o tym samochodzie.
To trzeci w tym roku nowy model koncernu Hyundai, który poszerzy ofertę Hyundai North America. Nowa Elantra jest jednocześnie siódmym nowym modelem pojawiającym się w przeciągu 24 miesięcy.
Hyundai rozpoczął rok od zaprezentowania nowego modelu Santa Fe podczas Detroit Auto Show 2006, po którym to w lutym, podczas Chicago Auto Show, zadebiutował minivan Entourage, a następnie kompakt Elantra 2007.
Opracowana pod kryptonimem HD i wyprodukowana w fabryce w Ulsan Elantra to całkowicie nowy projekt, oferujący nabywcom więcej komfortu i przestrzeni oraz wyższy poziom bezpieczeństwa. Wnętrze Elantry 2007 jest bardziej przestronne, a ulepszone właściwości jezdne mają łączyć w sobie komfort i dobre trzymanie drogi. Bezpieczeństwo zapewniać ma bogate wyposażenie standardowe, które obejmuje sześć poduszek powietrznych, system ABS i aktywne przednie zagłówki.
Elantra jest kontynuacją całkowicie nowej linii stylistycznej, znanej z nowego modelu Santa Fe. Znajduje ona odzwierciedlenie w silnie zarysowanej przedniej części samochodu, charakterystycznie ukształtowanej i lekko wznoszącej się linii bocznej oraz usportowionej sylwetce pojazdu. Podkreśleniem stylistyki nadwozia są chromowane obramowania reflektorów i osłony chłodnicy, dodające Elantrze stanowczego wyglądu.
Z profilu Elantra wyróżnia się śmiało narysowanymi, ekspresyjnymi liniami, które przywodzą na myśl model Azera oraz płynnymi powierzchniami z klamkami i lusterkami w kolorze nadwozia. Stylistyka tylnej części nadwozia jest uzupełnieniem przodu auta, z tylnymi lampami o kształcie zbliżonym do przednich reflektorów, uzupełnionymi wnęką na tablicę rejestracyjną w kolorze nadwozia i zintegrowanym zderzakiem. Elantra jest szersza i wyższa od poprzedniego modelu. Zwiększenie wysokości pojazdu o 5,58 cm oraz podwyższenie pozycji siedzenia kierowcy o 4,57 cm, pozwoliło na wygospodarowanie większej przestrzeni w kabinie pasażerskiej. Zwiększona o pięć centymetrów szerokość auta zapewnia więcej miejsca na ramiona podróżujących zarówno z przodu jak i z tyłu.
2,77 metrów sześciennych przestrzeni dla pasażerów oraz 460 litrów pojemności bagażnika, czynią Elantrę najbardziej pojemnym (ilość miejsca dla pasażerów plus pojemność bagażnika) sedanem w klasie.
Elantrę napędzają dwa silniki benzynowe i jeden diesel, wszystkie z podwójnymi górnymi wałkami rozrządu oraz hydraulicznymi mocowaniami, minimalizującymi wibracje. Jednostki te spełniają wszelkie rygorystyczne standardy emisji spalin. Klienci ceniący głównie ekonomikę jazdy wybiorą jednostkę 1.6 l z w pełni aluminiowym blokiem, zapewniającym doskonały stosunek wagi silnika do jego osiągów. Jednostka o pojemności 1591 cc i stopniu sprężania równym 10.5 zawiera system zmiennych faz rozrządu (CVVT) i dostarcza 122KM mocy przy 6200 obr./min i 154 Nm momentu obrotowego przy 4200 obr./min.
Kierowcom oczekującym nieco lepszych osiągów, Hyundai oferuje 2-litrowy, 16-zaworowy silnik z aluminiową głowicą cylindra DOHC i systemem CVVT. Połączenie tych technologii pozwala na dostarczanie mocy w szerokim zakresie prędkości obrotowych przy jednoczesnym, niewielkim zużyciu paliwa i niskiej emisji spalin.
Jednostka ta osiąga moc 143 KM przy 6000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 187 Nm przy 4600 obr./min.
Poza rynkami Ameryki Północnej i Europy, nowa Elantra dostępna będzie z silnikiem Diesla. Jednostka o pojemności 1582cc wyposażona jest w system bezpośredniego wtrysku common rail, hydrauliczny regulator luzów zaworowych oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii z intercoolerem. Zastosowanie systemów WCC i UCC pozwala na spełnienie norm emisji spalin Euro-IV. Maksymalna moc 115KM uzyskiwana jest przy 4000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 255 Nm w zakresie 1900-2750 obr./min.