Najlepszy miejski kompakt
Peugeot 308 to nowy gość w klasie miejskich kompaktów. Jak poczuje się w towarzystwie Citroena C4, Hondy Civic i Toyoty Auris?
Jedno jest pewne, nowi nie mają zwykle łatwego życia.
Tak naprawdę to 308 nie jest zupełnym debiutantem. To raczej daleko zmodernizowany model 307, który żegna się z nami po 6 latach udział w grze. Jego następca może się podobać - przyciąga wzrok dosyć dynamiczną stylizacją a jednocześnie zachowano w nim klasyczne linie popularnego hatchbacka. To dobra prognoza dla tego auta, jednak konkurenci także nie pochodzą od macochy.
Citroen C4, który zastąpił Xsarę- czyli projekt wykonany przez zasypiającego z nudów księgowego - na tle poprzednika i konkurencji objawił się jako prawdziwie awangardowa konstrukcja. Dzięki takim modelom jak C4, Citroen odzyskuje renomę producenta aut pięknych i nietuzinkowych. Pięciodrzwiowy kompakt jest pojazdem o nieco sportowych aspiracjach, nie górujących jednak nad praktyczną stroną. Zarówno "rysy" auta, jak i jego linia są natychmiast rozpoznawalne i to także można stanowić zaletę w powodzi niemal identycznych aut.
W dziedzinie indywidualności stylu gwiazdą jest jednak Honda Civic. Mimo trzech lat jakie upłynęły od debiutu tego samochodu, wśród innych aut na parkingu przed hipermarketem nadal wygląda jak statek kosmitów. Ale jego agresywny wygląd, niekonwencjonalne linie i bardzo sportowy charakter również zawęził grono potencjalnych odbiorców. Honda jednak tym się nie przejmuje, bo podobnie jak Citroen przestała aspirować do rangi "auta dla wszystkich". W tej dziedzinie, jak u siebie w domu czuje się za to czwarty w zestawieniu zawodnik - Toyota Auris.
Stojąc przed nim, trzeba się wręcz zastanowić co to za marka i model. Dużo w nim mniejszego Yarisa, ale trudno się dziwić, wszak to obecnie jeden z najładniejszych produktów koncernu. Dostrzec także można geny Lexusa, mające dodać miejskiemu samochodowi szlachetności i stylu, a także szereg detali nawiązujących do Corolli (oferowanej obecnie wyłącznie jako sedan).
Pod maskami wszystkich konkurentów mogą pracować - jak w naszym porównaniu - dobre i mocne silniki wysokoprężne. Sprawdzamy, jak najnowszy z tej czwórki samochód, Peugeot 308, napędzany dla odmiany przez najdłużej obecny na rynku silnik 2.0 HDI, radzi sobie w konfrontacji ze starszymi rywalami.
Więcej na ten temat i nie tylko przeczytanie w najnowszym numerze "Motoru".
Oceń swój samochód. Kliknij TUTAJ.