Najbardziej polski opel!
Podobnie jak z opisywaną przez nas ostatnio Corsą (czytaj TUTAJ) postąpił Opel z produkowaną w Polsce Agilą. Oba pojazdy w specyfikacji oznaczonej liczbą 2004 oferują więcej opcji swoim odbiorcom oraz nowe silniki.
Jedną z nowoczesnych jednostek jest niewielki, czterocylindrowy diesel 1.3 CDTI (51 kw/70 KM), którego produkcją zajmują się połączone zakłady Fiata i General Motors (Powertrain) w Bielsku-Białej (w ofercie Fiata silnik ten występuje pod nazwą 1.3 Multijet). Wychodzi więc na to, że Agila jest chyba najbardziej "polskim" ze wszystkich produkowanych u nas pojazdów.
Odświeżona stylistycznie i wyposażeniowo Agila już praktycznie pojawia się w sprzedaży. Wizualnie zmienił się nieco zarówno przód, jak i tył auta oraz wystrój wnętrza. System ABS wszedł do zestawu standardowego wyposażenia, a do oferty dołączyły nowe i zmodyfikowane silniki. O "polskim" dieslu pisaliśmy już wiele (czytaj TUTAJ). Wyposażona w niego Agila przyspieszać będzie od 0-100 km/h w 15,0 sekund, prędkość maksymalna wyniesie 153 km/h, średnie zużycie paliwa zatrzyma się na poziomie 5,2 litrów/100 km, a emisja CO2 nie przekroczy 140 gram/1 km.
Warto też wspomnieć o najmniejszym "benzyniaku" - 1.0 (44 kw/60 KM). Ta niewielka jednostka zyskała teraz innowacyjną technologię TWINPORT, która wpływa na znaczą oszczędność w zużyciu paliwa przy zachowaniu tej samej mocy. System TWINPORT w przypadku 3-cylindrowego silnika zmniejsza spalanie średnio o 0,2 litra paliwa na 100 km w porównaniu do jego poprzednika.
Agila dostępna będzie w czterech opcjach wyposażenia: "Essentia", "Njoy", "Cosmo" oraz "Njoy Design-Edition". Agila Essentia kierowana jest do najmniej zamożnego klienta. Njoy powinna spodobać się tym, którzy lubią dopasować do swoich potrzeb oryginalny kolor nadwozia. Agila Cosmo to auto eleganckie, natomiast Njoy Design-Edition wykorzystuje umiejętne połączenie dwóch kolorów i chromu.