Motor: Czy da się kupić auto za mniej niż 1000 zł?
"Motor" nr 21/2012 od poniedziałku w sprzedaży, a w nim m.in.:
PRZED PREMIERĄ:
Nowości z genami coupe - najbliższe lata przyniosą sporo nowych sedanów, liftbacków, kombi, SUV-ów, a nawet minivanów wzorowanych na coupe.
PIERWSZA JAZDA:
Ford Ranger - nowy pick-up równie dobrze przeprawi się przez błoto jak i pojedzie po autostradzie.
PORÓWNANIE:
Audi A4 Allroad 2.0 TDI, Peugeot 508 RXH, Subaru Outback 2.0D, Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI - coraz więcej producentów zauważa niszę między kombi klasy średniej i SUV-ami. Zadomowionemu tu Subaru rękawicę rzucają Audi, Peugeot oraz Volkswagen.
TESTY:
Citroen DS3 Racing - auto ma świetnie osiągi, ale podczas szybkiej jazdy potrafi zaskoczyć kierowcę silną podsterownością. A czasem także nadsterownością.
Skoda Superb 2.0 TSI L&K - pakiet Laurin & Klement to najbardziej prestiżowy pakiet wyposażenia oferowany przez Skodę. Czyni on z Superba jeszcze bardziej luksusowy samochód.
Nawigacje satelitarne - wyniki testu aktualności, któremu poddano mapy w 12 popularnych programach nawigacji GPS.
Nowy taryfikator punktowy - 9 czerwca wchodzi w życie nowy taryfikator. Za które wykroczenie będą groziły surowsze kary?
Najtańszy sposób na własne auto - czy da się kupić samochód za kwotę niższą niż 1000 zł? Tak, ale to dopiero początek wydatków na własne cztery kółka...
Sprawdź auto zza biurka - jak zweryfikować stan samochodu i zdobyć informacje o jego sprzedawcy? Zdobyta wiedza pozwoli uniknąć np. kupna auta powypadkowego czy z przekręconym licznikiem.
Koszty obowiązkowe - po zakupie nowego samochodu należy wykonywać przeglądy w ASO, aby utrzymać gwarancję. A ich ceny potrafią zaskoczyć: zestawienie kosztów przeglądów okresowych wybranych modeli.
Opłacalność instalacji LPG - jaki dystans trzeba pokonywać codziennie, aby jazda na gazie była opłacalna?
UŻYWANE:
Kia Cee'd - na rynku wtórnym kompaktowa Kia Cee'd (produkowana od 2006 r.) jest atrakcyjną propozycją. Kosztuje mniej niż renomowani rywale, ale nie ustępuje im ani atrakcyjnością, ani parametrami silników.
Jeep Wrangler TJ (1997-2006) - archaiczna konstrukcja podwozia z dwiema sztywnymi osiami sprawia, że samochód znakomicie radzi sobie w terenie.