Miejski z silnikiem centralnie

Mitsubishi wprowadza na rynek japoński nowy miejski pojazd o nazwie "i". Etymologia tej nazwy jest dwutorowa. Po pierwsze, właściciel ma przez ten pojazd wyrażać samego siebie (z ang. I - "ja"). Po drugie ma to być skrót od "innovation" czyli innowacja, nowinka.

"I" oparty został na nowej płycie podłogowej. Napędzany jest nowym aluminiowym silnikiem trzycylindrowym MIVEC, który wspomagany jest przez turbosprężarkę. Napęd może być przekazywany na dwa lub cztery koła.

Reklama

Jednak największą innowacyjność stanowi... zlokalizowanie silnik. Umieszczono go bowiem tuż przed tylną osią, za i pod tylną kanapą. Aby to było możliwe pojazd ma duży rozstaw osi. 2550 mm to wartośc charakterystyczna raczej dla samochodów kompaktowych niż miejskich.

W efekcie "i" ma lepszy rozkład mas, niż w pojazdy z silnikami z przodu, co przekłada się lepsze właściwości jezdne.

Mitsubishi planuje miesięczną sprzedaż na poziomie 5 tysięcy sztuk.

Dowiedz się więcej na temat: mitsubishi | Pojazd

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje