Mercedesy-AMG serii 53. Z napędem hybrydowym!

AMG rozszerza swoją ofertę o modele serii 53. Należą do niej nowe: Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+, Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupe oraz Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Cabriolet.

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+
Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+Informacja prasowa (moto)

Wyróżniają się one napędem hybrydowym typu "mild hybrid" i pozycjonowane są poniżej flagowej serii 63.

Samochody łączy kilka charakterystycznych akcentów stylistycznych. Są to m.in. unikatowa osłona chłodnicy z podwójnym, poziomym użebrowaniem w kolorze srebrnym (wcześniej zarezerwowana dla modeli serii V8 Performance), przedni zderzak z wlotami powietrza nawiązującymi kształtem do litery A, tylny zderzak z dyfuzorem i podwójne, okrągłe, końcówki układu wydechowego wykończone czarnym chromem.

Auta serii 53 wyróżniają się jednak głównie nowym układem napędowym. Pod maskę trafił rzędowy, sześciocylindrowy, benzynowy silnik o pojemności 3.0 l. Jednostka wspomagana jest nie tylko turbosprężarką ale również napędzanym elektrycznie kompresorem.

Sam silnik spalinowy, który dzięki połączeniu zalet turbosprężarki i kompresora charakteryzuje się świetną reakcją na gaz (brak turbodziury), osiąga 435 KM (6100 obr./min) i 520 Nm (1800-5800 Nm). Oprócz tego, dzięki zastosowaniu 48-voltowej instalacji elektrycznej, pomiędzy silnikiem spalinowym a skrzynią biegów umieszczono niewielką, wspomagającą jednostkę elektryczną. Urządzenie łączące w sobie funkcje alternatora i rozrusznika potrafi wygenerować dodatkowy zastrzyk mocy: 22 KM i aż 250 Nm! Jednostka odpowiada za działanie systemu start&stop i funkcję tzw. żeglowania zapewniając natychmiastowy rozruch silnika spalinowego.

Dzięki rezygnacji z klasycznego paska alternatora inżynierom udało się uzyskać niezwykle kompaktową zabudowę przedziału silnika. W efekcie standardowy filtr cząstek stałych jest jedynym elementem układu wydechowego, który musiał być zamontowany pod podłogą przedziału pasażerskiego.

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+Informacja prasowa (moto)

Osiągi wszystkich modeli z serii 53 są zbliżone. Najszybszy Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupe osiąga "setkę" w 4,4 s od startu. Pozostałe auta: Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ i Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Cabriolet przyspieszają do 100 km/h w 4,5 s. Wszystkie modele rozpędzają się do prędkości 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Inwestycja w pakiet AMG Driver podnosi prędkość maksymalną do 270 km/h.

Wyposażenie standardowe obejmuje układ napędu na obie osie 4MATIC i zautomatyzowaną, dwusprzęgłową, dziewięciostopniową skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G. Samochody oferowane są z systemem DYNAMIC SELECT oferującym pięć trybów jazdy: "Eco", "Comfort", "Sport", "Sport+" oraz "Individual". Zmieniają one m.in. reakcję na gaz, czułość układu kierowniczego czy nastawy pneumatycznego zawieszenia AMG RIDE CONTROL+.

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+Informacja prasowa (moto)

W momencie rynkowego debiutu Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ oferowany będzie w limitowanej serii Edition 1. Auto wyróżniać się będzie unikatowym wykończeniem wnętrza z licznymi dekoracyjnymi wstawkami z miedzi i włókien węglowych. Miedziane przeszycia otrzyma również pikowana, czarna, skórzana tapicerka. Na liście wyposażenia standardowego znajdzie się ponadto analogowy zegarek renomowanej, szwajcarskiej firmy IWC (produkuje czasomierze od 1868 roku) oraz zestaw oświetlenia nastrojowego (do wyboru 64 kolory).

PR

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas