Kolejna generacja Toyoty RAV4 zadebiutuje w Nowym Yorku

Toyota prezentuje na targach New York International Auto Show piątą generację Toyoty RAV4. Nowy SUV trafi na rynki europejskie w pierwszym kwartale 2019 roku.

article cover
Informacja prasowa (moto)
Informacja prasowa (moto)
Informacja prasowa (moto)

28 marca na targach New York International Auto Show Toyota przedstawi nową, piątą generację Toyoty RAV4. Jest to pierwszy model RAV4 zbudowany na platformie Toyota New Global Architecture.

Stylistyka nowego RAV4 odzwierciedla solidną konstrukcję i możliwości najnowszej generacji najczęściej kupowanego SUV-a świata. Cechami świadczącymi o charakterze RAV4 są zwiększony prześwit oraz większy rozstaw kół.

Długość auta to 4600 mm - jest niemal taka sama, jak długość aktualnej wersji. Zmniejszony został przedni i tylny zwis, za to rozstaw osi zwiększono o 30 mm, co umożliwiło powiększenie kabiny. Przestrzeń bagażowa jest nie tylko większa, ale i bardzo funkcjonalna dzięki składanym tylnym siedzeniom, podwójnej podłodze i bocznym siatkom. Szerokość pojazdu zwiększyła się o 10 mm do 1855 mm, co również wpłynęło na powiększenie kabiny. Zwiększył się także rozstaw kół oraz prześwit.

Informacja prasowa (moto)

Nowe RAV4 będzie dostępne z dwiema jednostkami napędowymi. Hybrydowy układ napędowy z 2,5-litrowym silnikiem spalinowym łączy oszczędność paliwa, małą emisję niepożądanych substancji oraz cichą pracę z większą mocą i szybszym reagowaniem na działania kierowcy. Samochód będzie również dostępny z nowym, dwulitrowym silnikiem benzynowym oraz manualną lub automatyczną skrzynią biegów.

Toyota RAV4 2019

Toyota RAV4 2019 
Toyota RAV4 2019 
Toyota RAV4 2019 
Toyota RAV4 2019 
Toyota RAV4 2019 
Toyota RAV4 2019 
Toyota RAV4 2019 
Toyota RAV4 2019 
Toyota RAV4 2019 

W stosunku do aktualnego modelu zwiększono dynamikę jazdy, w szczególności dzięki istotnym usprawnieniom układów napędu na wszystkie koła. Dla wersji hybrydowej Toyota opracowała zupełnie nowy system napędu elektrycznego, wyróżniający się bardziej efektywnym wykorzystaniem energii. Drugi silnik elektryczny napędzający tylne koła generuje duży moment obrotowy przy obniżonych stratach energii. System napędu na wszystkie koła udoskonalono również w wersji konwencjonalnej z dwulitrowym silnikiem benzynowym, stosując podwójne sprzęgło i odłączanie tylnego mostu w wersji z automatyczną skrzynią biegów.

Informacja prasowa (moto)

Toyota zapowiedziała także odmianę XSE Hybrid, która korzystać ma z tego samego, co standardowa, hybrydowego układu napędowego, ale rozwijającego większą moc. Nie wiemy niestety na ile duża będzie to różnica i czy takie RAV4 pojawią się na wszystkich rynkach. Zupełną nowością w gamie ma być też wersja Adventure, która poza napędem na wszystkie koła i terenowymi trybami jazdy Multi-Terrain Select (oba elementy dostępne też w innych odmianach), wyróżnia się zmienionym grillem, felgami oraz elementami zderzaka.

 

Wykorzystanie platformy TNGA, wyróżniającej się niskim położeniem środka ciężkości, optymalnym rozkładem masy oraz większą sztywnością nadwozia, korzystnie wpływa na dynamikę RAV4, zapewniając większą stabilność w zakrętach i precyzyjne reagowanie na działania kierowcy.

A poniżej zdjęcia nowej Corolli, czyli europejskiego aurisa!  Samochód ten również debiutuje w Nowym Jorku.  TUTAJ opis tego auta.

Toyota Corolla 2019!

Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas