Reklama

Kia XCeed. Koreańska nowość

Kia z impetem wkracza na rynek crossoverów segmentu C. Koreańczycy zaprezentowali zupełnie nowy model o nazwie XCeed. Auto trafić ma do europejskich salonów jeszcze przed końcem roku - rynkowa premiera zaplanowana została na trzeci kwartał.

Wbrew pozorom samochód ma niewiele wspólnego z Ceedem. Bazuje wprawdzie na tej samej platformie (rozstaw osi 265 cm), ale jedynymi wspólnymi elementami karoserii są w tym przypadku przednie drzwi. Karoseria XCeeda mierzy 439,5 cm długości i jest o 8,5 cm większa niż w kompakcie Kii. To zasługa wydłużonych (o 2,5 cm z przodu i 6 cm z tyłu) zwisów. Szerokość karoserii to 182,6 cm (+2,6 cm w stosunku do Ceeda). Auto jest też sporo - bo aż o 4,3 cm - wyższe (wysokość 149 cm).

Reklama

Sam producent przedstawia nowy model jako usportowionego, pięciodrzwiowego fastbacka. Stylistyka może się podobać - obłe linie i szeroko nakreślone przysadziste nadkola dodają autu sportowego charakteru. Mimo tego auto pochwalić się może prześwitem w wysokości 17,4 cm (w przypadku standardowych obręczy w rozmiarze 16 cali). Klienci, którzy zdecydują się na opcjonalne koła o średnicy 18 cali mogą liczyć na 18,4 cm prześwitu.

Kabina, podobnie jak pas przedni, bardzo przypomina Ceeda. W centralnym punkcie konsoli środkowej znajdziemy modny "wolnostojący" ekran dotykowy systemu info-rozrywki o przekątnej 10,25 cala. W wyższych wersjach wyposażeniowych przed kierowcą znajdą się elektroniczne zegary z możliwością personalizacji (12,3 cala). Rodziny ucieszy zapewne całkiem obszerny jak na tę klasę (i kształty karoserii) bagażnik. Jego objętość to aż 426 l - o 31 l więcej niż w Kii Ceed. Wyższa (o 6 cm) jest natomiast sama krawędź załadunku.

Co ważne, w parze z usportowioną stylistyką idą również osiągi. W topowej odmianie - Xceed GT - wyposażonej w benzynowy 1,6 l T-GDI (204 KM 265 Nm) samochód przyspieszać ma do 100 km/h w 7,5 s i osiągać prędkość maksymalną 220 km/h.

Dla mniej wymagających przewidziano benzynowe, turbodoładowane, silniki z bezpośrednim wtryskiem (T-GDI) o pojemnościach 1,0 l (120 KM i 172 Nm) oraz 1,4 l (140 KM i 242 Nm). Już w przyszłym roku w cennikach pojawią się też wersje hybrydowe mild oraz plug-in.

Z myślą o klientach flotowych przewidziano również dwie odmiany wysokoprężne (115 KM i 280 NM oraz 136 KM i 300 Nm) - obie z czterocylindrowym silnikiem 1,6 Smartstream.

Podstawowy benzynowy motor 1,0 l T-GDI oferowany będzie wyłącznie z sześciostopniową, ręczną przekładnią. Pozostałe modele będzie można zamówić z opcjonalną, siedmiostopniową, przekładnią dwusprzęgłową.

Auto oferowane będzie z siedmioletnią gwarancją limitowaną przebiegiem 150 tys.km. Jego produkcją zajmie się fabryka Kii w słowackim Zilinie, w której powstają obecnie wszystkie odmiany nadwoziowe Ceeda.  



INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje