Już jest! Oto nowy, flagowy model Porsche!
Po latach oczekiwań Porsche zaprezentowało właśnie produkcyjną wersję swojego nowego supersportowego modelu o napędzie hybrydowym - 918 Spyder.
Masa własna gotowego do drogi pojazdu to 1640 kg. 43 proc. z niej przypada na przednią, pozostałe 57 proc. na tylną oś. By zminimalizować masę do zbudowania samonośnego nadwozia użyto włókien węglowych CFRP.
Samochód wyposażony jest aż w trzy silniki. Pierwsze skrzypce gra benzynowy V8 o pojemności 4,6 l, rozwijający moc 608 KM. Jednostka wspomagana jest przez dwa elektryczne motory trakcyjne, których zadaniem jest napędzanie kół przedniej osi. Sumaryczna moc układu napędowego to przeszło 887 KM i 800 Nm.
Osiągi robią piorunujące wrażenie. W trybie Hot Lap (kierowca ma do wyboru pięć ustawień: E-Power, Hybrid, Sport Hybrid, Race Hybrid, Hot Lap) samochód przyspiesza do 100 km/h w 2,8 s. W 7,8 s od startu prędkościomierz wskazuje już 200 km/h. Zaledwie w 23 s od ruszenia auto pędzić już może z prędkością 300 km/h!
Mocną stroną auta jest również zużycie paliwa. W trybie ekonomicznym E-Power, w którym przyspieszenie do 100 km/h trwa 7 s, a prędkość maksymalna auta to 150 km/h, średnie - deklarowane przez producenta - zużycie paliwa to zaledwie 3,3 l/100 km.
Chętni na produkcyjną wersję Porsche 918 Spyder przygotować muszą około 780 tys. euro. Cena w różnych krajach będzie się nieco wahać, ze względu na podatki.