Fiat Tipo z fabrycznym LPG

Wszystko wskazuje na to, że nowy Fiat Tipo, który cieszy się w Polsce ogromnym powodzeniem, wkrótce jeszcze zyska na popularności.

Fiat poinformował, że do salonów trafia właśnie odmiana wyposażona w fabryczną instalację gazową. Ile dopłacić trzeba za możliwość jazdy nowym Tipo na LPG?

Auto z instalacją gazową zamówić można w wersjach hatchback oraz station wagon (kombi). Dealerzy zwracają uwagę, że fabryczny montaż "gwarantuje wysoką jakość, niezawodność i idealną kalibrację instalacji". Dodatkowo, samochód zachowuje pełną gwarancję producenta bez żadnych wykluczeń związanych z eksploatacją pojazdu na LPG.

W obu przypadkach (hatchback i kombi) koszt fabrycznej instalacji LPG wynosi 3500 zł brutto. Oferta dotyczy wersji z silnikiem 1,4 T-Jet 16V o mocy 120 KM i dostępna jest we wszystkich poziomach wyposażenia. Zdaniem importera zwrot wydatków związanych z montażem LPG nastąpi po 31 miesiącach zakładając, że samochód każdego miesiąca przejeżdżać będzie zaledwie 1000 km. Przy przebiegu 1500 km miesięcznie inwestycja zwróci się już po 20 miesiącach. Koszty eksploatacji Fiata Tipo na LPG mają być niższe w porównaniu z benzyną o 114 zł na każdy 1000 przejechanych kilometrów.

Reklama

Przycisk wyboru trybu zasilania benzyna/LPG umieszczony jest w środkowym zespole elementów sterowania. Wyświetlacz w zestawie wskaźników wskazuje wybrany tryb zasilania i poziom LPG w zbiorniku. Samochód wyposażony jest w odpowiednio zabezpieczony zbiornik o walcowatym kształcie, umieszczony we wnęce przewidzianej dla koła zamachowego. Cały układ jest sterowany poprzez przekaźniki znajdujące się w skrzynce bezpieczników w komorze silnika; obwody zasilania centralki i poszczególnych elementów systemu (czujniki i siłowniki) zabezpieczone są odpowiednimi bezpiecznikami w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.

Fiat deklaruje, że osiągi Tipo w wersji LPG nie różnią się znacznie od wersji benzynowej. Auto przyspieszać ma do 100 km/h w 10,1 s i osiągać prędkość maksymalną 200 km/h. Średnie zużycie gazu w cyklu mieszanym oscylować ma w okolicach 8,3 l/100 km.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy