Fiat 124 Spider. Włoski brat nowej Mazdy MX-5!

Japońska niezawodność, włoski design i silnik rodem z Abartha. W taki sposób przedstawiany jest najnowszy kabriolet spod znaku Fiata - model 124 Spider.

Samochód to długo wyczekiwany owoc współpracy włoskiej marki z Mazdą. Początkowo auto zapowiadane było, jako nowa Alfa Romeo Spider. Ostatecznie jednak Włosi zdecydowali się, by nowy model oferowany był jako Fiat.

W stosunku do Mazdy Mx-5, styliści przemodelowali niektóre panele karoserii. Z przodu znajdziemy chociażby nowy zderzak i charakterystyczne dla pierwszego oryginalnego Fiata 124 Spider, cofnięte reflektory. Inny niż w Maździe jest też np. kształt tylnych świateł.

Reklama

Dla odmiany wnętrze jest prawie identyczne z tym, jakie znamy już z najnowszego wcielenia Miaty. Niemal wszystkie części - w tym system infotainment z przypominającym tablet wyświetlaczem, kierownica i przyciski - pochodzą od Mazdy.

Inne są jedynie detale, jak chociażby daszek czy tarcze zegarów. Wprawne oko zauważy też przeprojektowane boczki drzwi. Szkoda, że włoscy styliści nie mieli większego pola do popisu.

Pod maską znajdziemy stosowany m.in. przez Abartha, benzynowy, czterocylindrowy silnik 1,4 l z turbodoładowaniem. Jednostka generuje moc 160 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 249 Nm.

Chociaż osiągi Fiata trzymane są w tajemnicy, można się spodziewać, że będą one odrobinę lepsze niż w MX-5.

Moc maksymalna rozwijana jest przy 5,5 tys. obr./min (w MX-5 przy 6 tys. obr./min). Dzięki turbodoładowaniu Fiat może się też pochwalić wyższym aż o 49 Nm (249 Nm) momentem obrotowym, który osiągany jest już przy 2,5 tys. obr./min (w MX-5 przy 4,6 tys. or./min).

Na rynkach europejskich moc silnik 1.4 MultiAir będzie dysponował mocą 140 KM i momentem 240 Nm. Jednostka współpracuje z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów (w Ameryce również opcjonalnie - z automatem).

Włosi zdecydowali się również na wprowadzenie kilku poprawek w zawieszeniu. Wiadomo, że na przedniej osi Fiata 124 Spider pracują podwójne wahacze, z tyłu zastosowano układ typu multilink.

Tajemnicą pozostaje, kiedy nowy model trafi do salonów na Starym Kontynencie. Za oceanem samochód zadebiutować ma latem przyszłego roku. Pierwsza seria 124 egzemplarzy przeznaczonych na amerykański rynek otrzyma nazwę Prima Edizione Lusso. Auta wyróżniać się będą niebieskim malowaniem (na kolor Azzurro Italia) i specjalną skórzaną tapicerką. Każde z nich otrzyma również pamiątkowe plakietki z indywidualnym numerem i pakiet dodatkowego wyposażenia.

Ceny nowego Fiata 124 Spider nie zostały jeszcze opublikowane.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy