Ferrari 488 Pista - więcej mocy, mniej masy

Gwiazdą genewskiego stoiska Ferrari będzie nowy model - 488 Pista. Czego spodziewać się można po lżejszym i potężniejszym bracie Ferrari 488 GTB?

Ferrari 488 Pista mierzy 4605 mm długości, 1975 mm szerokości i zaledwie 1206 mm wysokości. Włosi przedstawiają auto jako spadkobiercę takich modeli, jak: 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia i 458 Speciale.

Nazwa samochodu zdradza jego przeznaczenie. Słowo "pista" to włoskie określenie toru wyścigowego. W stosunku do 488 GTB konstruktorom udało się zaoszczędzić aż 90 kg. Oznacza to, że sucha masa Ferrari 488 Pista to zaledwie 1280 kg.

Oprócz kuracji odchudzającej auto otrzymało też dodatkowy zastrzyk mocy. Podwójnie doładowany V8 o pojemności 3,9 l generuje teraz 720 KM osiąganych przy 8000 obr./min. To o równe 50 KM więcej niż w 488 GTB. Maksymalny moment obrotowy - 770 Nm - generowany jest przy 3000 obr./min. Wydobycie z motoru pełnych pokładów mocy wymaga jednak od kierowcy zatankowania 98-oktanowej benzyny. Silnik ma być "ekstremalną ewolucją" jednostki, która w 2016 i 2017 roku zdobyła w swojej klasie nagrodę International Engine of the Year.

Reklama

488 Pista wyróżnia się też zmodernizowanym pakietem aerodynamicznym, w którego skład wchodzą m.in. przeprojektowany przedni zderzak i nowe tylne skrzydło. Te jest nie tylko dłuższe ale i szersze niż w 488 GTB, dzięki czemu generuje o 20 proc. większą siłę docisku.

W jaki sposób poprawki włoskich inżynierów przełożyły się na osiągi? 7,6 s zajmuje Ferrari 488 Pista sprint do... 200 km/h. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu już w 2,85 s od startu! Prędkość maksymalna to 340 km/h.

Wyposażenie standardowe zawiera wszelkie dodatki ułatwiające kontrolę nad autem w warunkach torowych. Na liście znajdziemy więc m.in.: elektronicznie sterowany dyferencjał (E-Diff3), aktywne zawieszenie (SMC) oraz - pierwszy raz w historii - system FDE. To autorskie rozwiązanie Ferrari pozwalające na elektroniczną regulację ciśnienia w poszczególnych zaciskach hamulcowych. Dzięki niemu, sterując siłą hamowania poszczególnych kół, można uzyskać lepszą zwrotność i precyzję pokonywania zakrętów przy większych prędkościach.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy