Escudo czyli vitara
W 1988 roku na światowych rynkach pojawiło się suzuki vitara. Pojazd ten, który spotkał się z ciepłym przyjęciem, w Japonii znany był pod nazwą escudo.
Na tegorocznym salonie w Nowym Jorku Suzuki zaprezentowało prototyp Concept X2, który był zapowiedzią najnowszej generacji tego pojazdu. I wreszcie teraz Japończycy przedstawili jego wersję produkcyjną escudo/vitary.
Samochód posiada nadwozie samonośne i stały napęd na cztery koła z blokadą centralnego dyferencjału. Wszystkie koła zawieszono całkowicie niezależnie.
Rozstaw osi pojazdu to 2640 mm, jego długość wynosi 4390, szerokość - 1810, zaś wysokość - 1695.
Jako źródło napędu może służyć jeden z dwóch silników. Podstawowa jednostka napędowa ma dwa litry pojemności, cztery cylindry i dysponuje mocą 145 KM i momentem 193 Nm. Jako alternatywa służy sześciocylindrowy silnik o pojemności 2.7l, mocy 184 KM i momencie 250 Nm.
Silnik czterocylindrowy przekazuje moc za pośrednictwem pięciobiegowej, ręcznej skrzyni biegów lub czterobiegowego "automatu". Natomiast jednostka V6 współpracuje z pięcioprzekładniową, skrzynią automatyczną.
Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. nawigację satelitarną, ESP, ABS z EBD, przednie poduszki powietrzne o dwustopniowym działaniu oraz kurtyny.
Suzuki chce miesięcznie sprzedawać w Japonii 15 tysięcy egzemplarzy escudo.