Daihatsu Copen powraca. Wkrótce w salonach!
Daihatsu zaprezentowało właśnie produkcyjną wersję jednego z najbardziej rozpoznawalnych pojazdów segmentu kei car - modelu Copen.
Nadwozie mierzy dokładnie 3395 mm długości, 1475 mm szerokości i zaledwie 1280 mm wysokości. Podstawą konstrukcji jest samonośne nadwozie wzmocnione szczątkową ramą o nazwie "D-frame", dzięki której karoseria auta jest aż trzy razy sztywniejsza niż w przypadku poprzednika. Standardowym wyposażeniem będzie składany elektrycznie, metalowy, dach.
Japończycy w nowatorski sposób podeszli do projektu nadwozia. Za wyjątkiem dachu i drzwi wszystkie panele karoserii zaprojektowano tak, by można je było łatwo wymienić. Dzięki temu klienci zyskują możliwość personalizacji pojazdu i zastosowania modyfikowanych fabrycznie podzespołów.
We wnętrzu znajdziemy m.in. skórzaną kierownicę i lewarek zmiany biegów, podgrzewane fotele, klimatyzację czy podgrzewaną przednią szybę. Na liście opcji znalazł się rozbudowany system multimedialny z wyświetlaczem montowanym na szczycie konsoli środkowej.
Samochód napędzany jest przez trzycylindrowy, wolnossący, benzynowy silnik o mocy 64 KM. Wyposażona w 12-zaworową głowicę jednostka rozwija 92 Nm (przy 3200 obr./min). Moc przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem pięciostopniowej ręcznej, lub bezstopniowej, automatycznej skrzyni biegów CVT.
Auto, którego prototyp mogliśmy zobaczyć w zeszłym roku na salonie motoryzacyjnym w Tokio trafić ma do sprzedaży z początkiem stycznia. Ceny auta rozpoczynać się będą od 1 798 200 jenów, czyli około 13 tys. euro.
Na razie nie wiadomo, czy Daihatsu Copen będzie sprzedawane poza Japonią.