Całkiem nowy Bentley Continental GT

Bentley zaprezentował właśnie nową generację swojego flagowego coupe - modelu Continental GT. Co zmieniło się w brytyjskim gran tourismo?

Bentley Continental GT
Bentley Continental GTInformacja prasowa (moto)

"Nakreślony, zaprojektowany i wykonany ręcznie w Wielkiej Brytanii". Z takim hasłem Bentley prezentuje nową, trzecią już, generacje Continentala GT. Właścicieli wiekowych Jaguarów i Roverów spieszymy jednak uspokoić - nie jest to do końca prawda...

W kształtach karoserii dostrzec można liczne nawiązania do zaprezentowanego w 2015 roku w Genewie koncepcyjnego Bentleya EXP 10 Speed 6. Profil auta jest dłuższy i niższy niż w poprzedniku. W dużej mierze jest to zasługa przesuniętych o 135 mm w przód kół przedniej osi. Poszycie karoserii wykonano z formowanego na gorąco (w temperaturze 500 stopni Celsjusza) aluminium. Dzięki temu auto jest aż o 80 kg lżejsze niż poprzednik.

Cechą szczególną są wykonane w technice LED-Matrix okrągłe reflektory główne. Ciekawy zabieg stylistyczny zastosowano też w przypadku tylnych świateł, których kształty nawiązują do końcówek układu wydechowego. Standardowo Bentley Continental GT porusza się na 21-calowych obręczach ze stopów lekkich (opcjonalnie 22-calowe). Klienci mają do wyboru 17 kolorów nadwozia.

Zgodnie z tradycją w kabinie królują pikowana skóra i polerowane na wysoki połysk drewno. Do wykończenia każdego egzemplarza używane jest aż 10 m kwadratowych najwyższej jakości fornirów. Ręczna obróbka drewnianych dekoracji zajmuje 9 godzin. Standard obejmuje m.in. regulowane w 20 kierunkach fotele czy ukryty za drewnianą maskownicą 12,3 calowy, dotykowy ekran systemu info-rozrywki. Nowy model oferuje m.in. trzy systemy nagłośnienia wnętrza. Podstawowe - sygnowane przez Bang&Olufsen - mają 10 lub 16 głośników i moc między 650 a 1500 W. Dla największych melomanów dźwięku przewidziano nagłośnienie Naim z 18 głośnikami i przetwornikami basowymi wbudowanymi w przednie fotele.

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT 
Bentley Continental GT 
Bentley Continental GT 
Bentley Continental GT 
Bentley Continental GT 
Bentley Continental GT 
Bentley Continental GT 
Bentley Continental GT 
Bentley Continental GT 
Bentley Continental GT 
Bentley Continental GT 
Bentley Continental GT 
Bentley Continental GT 
Bentley Continental GT 
Bentley Continental GT 
Bentley Continental GT 
Bentley Continental GT 
Bentley Continental GT 
Bentley Continental GT 
Bentley Continental GT 
Bentley Continental GT 
Bentley Continental GT 
Bentley Continental GT 

Pod długą maską nowego Bentleya GT pracuje "zaprojektowany i zbudowany ręcznie w Crewe" silnik W12 TSI o pojemności 6,0 l. Zdaniem producenta to obecnie "najbardziej zaawansowana 12-cylindrowa jednostka na świecie". Motor generuje moc 635 KM i maksymalny moment obrotowy 900 Nm. W układzie przeniesienia napędu pracuje ośmiostopniowa przekładnia dwusprzęgłowa.

Bentley Continental GTInformacja prasowa (moto)

Moc przenoszona jest cztery koła w stosunku - maksymalnie - 40:60 z przewagą osi tylnej. Za rozdział mocy odpowiada elektronika. W normalnych warunkach drogowych, by zmniejszyć zużycie paliwa, całość momentu obrotowego przekazywana jest na tylne koła. Dzięki temu oraz zastosowaniu nowej generacji systemu bezpośredniego wtrysku średnie zużycie paliwa - przynajmniej w warunkach pomiarowych - wynosi 12,2 l/100 km. Nowy Bentley Continental GT przyspiesza do 100 km/h w 3,7 s i osiąga prędkość maksymalną 333 km/h.

Bentley Continental GT 

Standardem jest m.in. nowe, pneumatyczne zawieszenie z trzykomorowymi miechami powietrznymi i - zaczerpnięta z nowych Audi - pracująca w standardzie napięciowym 48 voltów  instalacja elektryczna.

Nowego Bentleya Continentala GT będzie można zobaczyć na zbliżającym się salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas