BMW i7 M70 xDrive. Oto najmocniejszy model o napędzie elektrycznym
Elektryczne wydanie nowego BMW serii 7 doczekało się mocniejszej wersji. Wariant M70 xDrive łączy bezemisyjną jazdę ze sportowymi osiągami i luksusem najwyższej klasy. Co o niej wiemy?
Najnowsze BMW serii 7 od rynkowego debiutu cieszy się sporym zainteresowaniem. Klienci, który w pierwszej kolejności byli sceptycznie nastawieni do nowej odsłony “siódemki", z czasem przekonali się do osobliwego podejścia marki do luksusu i przyjemności z jazdy. O ile całe auto jest naprawdę genialne, nie mamy wątpliwości, że w wielu przypadkach główną kartą przetargową nowego flagowca, był wielki, wysuwany telewizor.
Najnowszy wariant elektrycznego i7 M70 xDrive to prawdziwa, bezszelestna torpeda. Wielki sedan zaprezentowany został właśnie na Salonie samochodowym w Szanghaju. Topowy na ten moment bezemisyjny wariant oferuje już nie tylko wiele nowatorskich rozwiązań i technologii - jak wspomniany telewizor 8K - a również iście sportowe osiągi.
BMW i7 M70 xDrive jest wyposażone w dwa silniki elektryczne, które dysponują razem łącznym momentem obrotowym na poziomie 1100 Nm. Motor zamontowany na tylnej osi generuje moc 489 KM, zaś ten na przedniej 258 KM. Łączna moc układu elektrycznego to 650 KM. Według danych producenta, elektryczne “M" przyspiesza do pierwszej “setki" w 3,7 sekundy. Prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie to 250 km/h.
Flagowiec spod znaczka “M" jest wyposażony w litowo-jonowy akumulator o pojemności 101,7 kWh, co zgodnie z deklaracjami producenta, ma pozwolić na przejechanie od 488 do 560 kilometrów. Według cyklu WLTP średnie zużycie w tym wielkim kolosie waha się pomiędzy 23,8, a 20,8 kWh/100 km. Samochód na szczęście będzie można szybko naładować, bowiem w standardzie będzie wyposażony w ładowarkę pokładową o mocy 22 kW, a przy szybkiej ładowarce będzie mógł się ładować z mocą nawet do 195 kW.
Zasięg nowego BMW i7 M70 xDrive będzie można zwiększyć podczas jazdy aktywując tryb “MAX RANGE" W tym trybie moc napędowa i prędkość maksymalna zostają ograniczone, a funkcje komfortu zmniejszone, co pozwala na zwiększenie zasięgu od 15 do nawet 25 proc.
***