Audi RS3 sportback za 50 tys. euro!

Lada moment do salonów trafi długo oczekiwana, sportowa wersja modelu A3, czyli RS3 sportback.

Mimo niewielkich rozmiarów, nowe audi RS3 będzie prawdziwym królem szos. Samochód napędzany jest pięciocylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 2,5 l (2480 ccm) z doładowaniem (podobną jednostkę znajdziemy w audi TT RS) o mocy 340 KM i momencie 450 Nm.

Wartość momentu jest stała w zakresie 1600-5300 obr/min, przy czym maksymalne obroty jednostki napędowej to 6800 obr/min.

Moc przekazywana jest za pośrednictwem dwusprzęgłowej, zautomatyzowanej, siedmiostopniowej skrzyni biegów S tronic na wszystkie cztery koła.

Przekładnia może pracować w dwóch trybach automatycznych (różnią się wysokością obrotów, przy których następuje zmiana przełożenia oraz szybkością zmiany) oraz w trybie ręcznym. W tym ostatnim kierowca może sterować biegami za pośrednictwem lewarka lub łopatek przy kierownicy.

Reklama

Skrzynia posiada bardzo długie siódme przełożenie, którego celem jest głównie redukcja zużycia paliwa, a także wyposażona jest w system startowy, ułatwiający maksymalnie szybkie ruszenie ze startu zatrzymanego.

Samochód wyposażono w stały napęd wszystkich kół typu quattro. Głównym elementem układu jest sterowane elektronicznie sprzęgło wielopłytkowe, które - dla lepszego rozkładu masy - zamontowano na końcu wału napędowego, przy tylnej osi.

RS3 przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 4,6 s! Prędkość maksymalna została oczywiście ograniczona do 250 km/h.

Audi RS3 waży 1575 kg. Również dzięki temu średnie zużycie paliwa ma wynosić tylko 9,1/100 km.

Sam silnik ma zaledwie 49 cm długości i waży 183 kg, co w wypadku z samochodów z silnikami montowanym z przodu jest bardzo ważne dla właściwego rozkładu mas, a co za tym idzie - dla właściwości jezdnych.

Jednostka napędowa wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa, jest wspomagana przez dużą turbosprężarkę, która potrafi wygenerować powietrze pod ciśnieniem nawet 1,2 bara.

Audi RS3 posiada zwiększony rozstaw kół (1564 mm z przodu, 1528 mm z tyłu) oraz obniżone o 25 mm zawieszenie. Auto porusza się na 19-calowych kołach z oponami 235/35 z przodu i 225/35 z tyłu. Za hamowanie odpowiadają nawiercane tarcze o średnicy 370 mm (z przodu) oraz 310 mm (z tyłu). Zaciski są 4-tłoczkowe. System ESP może pracować w trybie sportowym lub zostać całkowicie wyłączony.

Audi RS3 będzie produkowane na Węgrzech, w fabryce w Gyor, gdzie już powstają modele TT coupe i roadster oraz A3 cabriolet. Pierwsze auta trafią do salonów wiosną. Ceny na rynku niemieckim będą zaczynały się do 49 900 euro.

Zostań fanem naszego profilu na Facebooku. Tam można wygrać wiele motoryzacyjnych gadżetów oraz już niebawem... samochód na weekend z pełnym bakiem! Wystarczy kliknąć w "lubię to" w poniższej ramce.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: 50+
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy