Audi Q7! Oto nowa generacja tego samochodu
Audi zaprezentowało właśnie pierwsze oficjalnie zdjęcia nowej generacji swojego flagowego SUVa - modelu Q7.

Przedstawiciele niemieckiego producenta podkreślają, że to najlżejszy samochód w swojej klasie. Model z wysokoprężnym silnikiem 3,0 TDI legitymuje się masą 1995 kg. To aż o 325 kg mniej, niż w obecnej generacji! Oszczędności w masie to zasługa zastosowania na szeroką skalę wysokowytrzymałej stali i stopów aluminium.
Nadwozie jest o 37 mm krótsze i o 15 mm niższe niż w poprzedniku. Mimo tego nowy model może pochwalić się obszerniejszym wnętrzem. Między fotelami przedniego i tylnego rzędu wygospodarowano dodatkowe 21 mm przestrzeni. O 41 mm z przodu i 23 z tyłu zwiększyła się też ilość miejsca na głowy pasażerów.
W kabinie znajdziemy m.in. znany z modelu TT "wirtualny kokpit" i rozbudowany system nagłośnienia sygnowany przez Bose. Topowe odmiany występować będą ze sprzętem audio marki Bang & Olufsen.
Podstawowy motor - 3,0 l TDI - rozwija 272 KM i 600 Nm. Dzięki temu auto rozpędza się do 100 km/h w 6,3 s. W późniejszym terminie ofertę uzupełni słabszy wariant dysponujący mocą 218 KM i momentem obrotowym 500 Nm.
Benzynowy silnik - 3,0 l TFSI - rozwija 333 KM i 440 Nm. To wystarcza, by Q7 rozpędzało się do 100 km/h w 6,1 s i osiągało prędkość maksymalną 250 km/h. W ofercie pojawi się też motor 2,0 l TSI oferujący 252 KM i 370 Nm.
Audi Q7 II












Zupełną nowością jest hybrydowa odmiana Q7 e-tron z trzylitrowym TDI (258 KM) i rozwijającym 94 kW elektrycznym silnikiem trakcyjnym. W układzie przeniesienia napędu (quattro) zastosowano ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów. Sumarycznie układ napędowy legitymuje się mocą 373 KM i maksymalnym momentem obrotowym 700 Nm. Auto przyspiesza do 100 km/h w 6,1 s i osiąga prędkość 225 km/h. W cyklu pomiarowym średnie zużycie paliwa wynosił zaledwie 1,7 l/100 km.

