Audi A4. Oto całkowicie nowa generacja!

W gamie modelowej Audi pojawił się właśnie zupełnie nowy model A4. Czego spodziewać się można po kolejnym, piątym już, wcieleniu bestsellera z Ingolstadt?

Producent podkreśla, że samochód - pod każdym względem - opracowany został od podstaw. Karoseria mierzy teraz 4,73 m długości, 1,84 m szerokości i 1,43 m wysokości. Rozstaw osi to aż 2,82 m. Konstruktorom i stylistom udało się też uzyskać najlepszy w klasie współczynnik oporu powietrza. W sedanie wynosi on Cw=0,23, a w wersji Avant (czyli kombi) - 0,26. Bez wpływu na osiągi i zużycie paliwa nie pozostanie też znaczna redukcja masy. W zależności od wersji inżynierom udało się odchudzić auto nawet o 120 kg.

W konstrukcji zastosowano wiele innowacyjnych rozwiązań technicznych, których obsługa, dzięki nowemu wyświetlaczowi systemu Audi MMI, ma być bardziej intuicyjna. Należą do nich m.in. Audi virtual cockpit (czyli zastępujący zegary duży ekran o przekątnej 12,3 cala), reflektory diodowe Audi Matrix LED, Audi smartphone interface, system muzyczny Bang & Olufsen z dźwiękiem 3D, Audi phone box (umożliwiający bezprzewodowe ładowanie telefonu komórkowego), czy chociażby wyświetlacz HUD.

Reklama

Początkowo klienci będą mieli do wyboru siedem silników: trzy benzynowe TFSI i cztery wysokoprężne TDI (o czterech lub sześciu cylindrach). Znacznie wzrosła moc tych ostatnich. Najsłabszy ma teraz 150 KM - najsilniejszy 272 KM. Co ważne, przy wzroście mocy, zużycie paliwa spadło nawet o 21 procent. Oczywiście mowa o cyklu pomiarowym.

Sześciobiegową manualną skrzynię biegów, siedmiostopniową przekładnię automatyczną S tronic (dostępną teraz również dla wersji z napędem na przednią oś) i ośmiostopniową automatyczną skrzynię tiptronic, zbudowano od nowa. Przekładnie automatyczne wyposażono w funkcję wolnego biegu, która pozwala zaoszczędzić paliwo. Selektywne sterowanie rozkładem momentów napędowych uzupełnia pracę napędu na przednią oś i stałego napędu na cztery koła quattro.

W przypadku najmocniejszych silników TDI, począwszy od roku 2016, Audi będzie na życzenie oferować sportowy mechanizm różnicowy, montowany na tylnej osi.

Przedstawiciele niemieckiej marki zwracają też uwagę na ogromny skok w dziedzinie komfortu i precyzji prowadzenia. To zasługa nowego, lekkiego, pięciowahaczowego zawieszenia obu osi i elektromechanicznego wspomagania kierownicy.

Nowe Audi A4 zadebiutuje we wrześniu na salonie we Frankfurcie i zaraz po premierze pojawi się w salonach. W porównaniu z poprzednimi modelami ich wyposażenie seryjne będzie o wiele bogatsze. Obejmie m.in. reflektory ksenonowe, bezkluczykowy system uruchamiania pojazdu, Bluetooth, system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select (w wersjach powyżej mocy 140 kW/190 KM) czy siedmiocalowy, kolorowy wyświetlacz MMI. Ceny nie są jeszcze znane.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Audi A4
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy