265-konne S3

Audi zaprezentowało najmocniejszą odmianę modelu A3, tradycyjnie noszącą nazwę S3. Samochód ten napędzany jest na cztery koła przed doładowany silnik benzynowy o mocy 265 KM.

Sercem audi S3 jest dwulitrowa jednostka o bezpośrednim wtrysku paliwa, która dzięki turbosprężarce uzyskuje moc 265 KM przy 6000 obr/min. Warto zwrócić uwagę również na elastyczność - już przy 2500 obr/min moment obrotowy wynosi 350 Nm.

W efekcie S3 przyspiesza do 100 km/h w 5.7 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. To wszystko przy średnim zużyciu paliwa - przynajmniej teoretycznym - na poziomie 9.1 l/100 km.

W porównaniu do A3 jednostka napędowa przeszła wiele zmian. Zastosowano nową turbosprężarkę z większą turbiną i wirnikiem kompresora, która generuje ciśnienie doładowania na poziomie 1.2 bar. Większy jest także intercooler, dzięki czemu powietrze doładowujące ma niższą temperaturę, a więc zawiera więcej tlenu.

Reklama

Zmieniono tłoki i zawory na bardziej wytrzymałe, a sam blok silnika jest bardziej sztywny dzięki zastosowaniu specjalnego stopu.

Chociaż potężna, jednostka napędowa jest stosunkowo lekka (waży tylko 152 kg, co wpływa pozytywnie na rozkład mas) i kompaktowa, dzięki czemu można ją było zamontować poprzecznie.

Silnik współpracuje z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów o krótkich przełożeniach i skróconym skoku drążka, dzięki czemu zmiana jest szybka i precyzyjna. Napęd trafia na wszystkie koła za pośrednictwem sprzęgła wielopłytkowego, które ze względu na lepszy rozkład mas, zlokalizowano przy tylnej osi.

W ślad za sportowym układem napędowym musiały iść pozostałe elementy. S3 porusza się na dużych, 18-calowych kołach. Zawieszenie jest sztywne, 25 mm niższe niż w A3 i ma krótki skok, a układ kierowniczy bardzo bezpośrednie przełożenie. Kierownicę wyposażono w elektromechaniczne wspomaganie.

S3 od "zwykłego" A3 wyróżniają także pewne detale stylistyczne. Zastosowano inne zderzaki, nakładki na progi i tylny spojler.

Wewnątrz odnajdziemy kubełkowe fotele, skórzaną kierownicę i aluminiowe pedały, lewarek oraz otwory wentylacyjne.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: koła | silnik | Audi | silnik benzynowy | jednostka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy