Wreszcie jest - nowa Acura NSX

Po 25 latach Honda prezentuje nowe wcielenie sportowego modelu NSX. I chociaż od tamtej pory w podejściu do budowania najszybszych aut zmieniło się bardzo wiele, obie generacje NSX-a poza nazwą ma łączyć ten sam japoński kunszt.

Acura NSX (2016)
Acura NSX (2016)Honda

Drugą odsłonę NSX-a mieliśmy okazję oglądać na różnych wystawach już od kilku lat. Jak to często bywa, Japończycy nie spieszyli się z opracowaniem produkcyjnej wersji modelu - w międzyczasie musieli uporać się z kolejnymi falami spowolnienia gospodarczego i skutkami klęski żywiołowej, która nawiedziła ich ojczyznę. Seryjny NSX wreszcie doczekał się jednak premiery - na razie pod marką Acura, pod którą w USA oferowane są bardziej ekskluzywne auta Hondy. Przeżywająca w ostatnich latach trudności Acura bardzo potrzebuje tzw. "halo car" - samochodu skupiającego uwagę fanów motoryzacji i klientów niekoniecznie zainteresowanych jego zakupem. Wysłanie światu komunikatu o treści: "patrzcie, potrafimy zrobić auto z duszą, potrafimy zbudować prawdziwie sportową maszynę" w pośredni sposób oddziałuje bowiem na pozycjonowanie całej firmy, o czym doskonale wiedzą w Nissanie (370Z, GT-R) i Maździe (MX-5).

Względem prototypu z 2012 roku seryjny NSX jest nieco dłuższy i szerszy - mierzy około 447 cm długości, 194 cm szerokości i 121,5 cm wysokości przy rozstawie osi równym 263 cm. Dla porównania, pierwsza generacja modelu 443 cm długości, 181 cm szerokości i 117 cm wysokości, a jej rozstaw osi wynosił 253 cm (więcej informacji poniżej).

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, sercem NSX-a jest hybrydowy układ napędowy złożony z jednostki V6 biturbo o 75-stopniowym rozwarciu cylindrów, trzech (!) silników elektrycznych oraz 9-biegowej skrzyni dwusprzegłowej. Całość napędza koła obu osi; za tył odpowiada motor spalinowy i jeden z elektrycznych, a za przód - dwa pozostałe motory elektryczne.

Japończycy podkreślają, że NSX to wóz o sportowych kompetencjach nie tylko z uwagi na możliwości zespołu napędowego. Wyposażono go w układ smarowania z suchą miską olejową (obniża środek ciężkości) i karbonowo-ceramiczne hamulce, a w celu obniżenia masy własnej karoserię zbudowano z mieszanki aluminium i kompozytów. Z aluminium wykonano również zawieszenie.

Kierowca NSX-a będzie miał do wyboru kilka trybów jazdy, w tym torowy oraz całokwicie elektryczny Quiet. Żadnych osiągów, póki co, jednak nie ujawniono.

Acura NSX będzie montowana w USA, w stanie Ontario. Jej sprzedaż w USA rozpocznie się latem br., a pierwsze egzemplarze trafią do klientów jesienią. Podobnie powinno być w Europie, gdzie model będzie oferowany pod marką Honda.

Acura NSX

Acura NSX (więcej informacji)

Acura NSX (2016)Honda
Acura NSX (2016)Honda
Acura NSX (2016)Honda
Acura NSX (2016)Honda
Acura NSX (2016)Honda
Acura NSX (2016)Honda
Acura NSX (2016)Honda
Acura NSX (2016)Honda
Acura NSX (2016)Honda
Acura NSX (2016)Honda
Acura NSX (2016)Honda
Honda NSXHonda

Przypomnijmy, że pierwsza generacja NSX-a była produkowana w w latach 1990-2005. Model okazał się groźną konkurencją dla aut ze stajni Ferrari i Porsche. Oto stosunkowo młoda marka - pierwsze Hondy zjechały z taśmy w 1953 r. - szybko zaczęła odnosić sukcesy w Formule 1, a doświadczenia z wyścigów posłużyły jej później do stworzenia bezkompromisowego sportowca. Sercem NSX-a był 3-litrowy silnik V6 ze zmiennymi fazami rozrządu o mocy 274 KM. Dzięki szerokiemu zastosowaniu aluminium auto ważyło zaledwie 1365 kg. Efekt? Niespełna 6 s do "setki" i prędkość maksymalna 270 km/h.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas