VW Polo BlueGT - na dwa gary
Volkswagen wprowadził do modelu Polo w wersji BlueGT całkowicie nowy silnik benzynowy 1.4 TSI z systemem odłączania cylindrów.
Cechą charakterystyczną nowego 1.4 TSI jest system odłączania drugiego i trzeciego cylindra (ACT – active cylinder management) wtedy, kiedy silnik nie jest mocno obciążony. Pozwala to obniżyć zużycie paliwa nawet o litr na 100 km. Producent deklaruje, że średnio wynosi ono 4,6 l/100 km dla wersji z 6-biegową skrzynią mechaniczną i 4,5 l/100 km dla odmiany z 7-stopniową przekładnią zautomatyzowaną DSG.
Benzynowy, turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa generuje moc 140 KM w przedziale 4500-6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 250 Nm pomiędzy 1500 a 3500 obr./min. Zasilane nim Polo BlueGT osiąga "setkę" w ciągu 8,9 s i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h.
Polo BlueGT przynajmniej na razie nie trafi do Polski. Pierwszym Volkswagenem z nowym silnikiem na naszym rynku będzie pod koniec br. Golf VII.
Volkswagen Polo BlueGT
VW Polo BlueGT - na dwa gary (czytaj artykuł)