VW Polo BlueGT - na dwa gary

Volkswagen wprowadził do modelu Polo w wersji BlueGT całkowicie nowy silnik benzynowy 1.4 TSI z systemem odłączania cylindrów.

Volkswagen Polo BlueGT
Volkswagen Polo BlueGTVolkswagen

Cechą charakterystyczną nowego 1.4 TSI jest system odłączania drugiego i trzeciego cylindra (ACT – active cylinder management) wtedy, kiedy silnik nie jest mocno obciążony. Pozwala to obniżyć zużycie paliwa nawet o litr na 100 km. Producent deklaruje, że średnio wynosi ono 4,6 l/100 km dla wersji z 6-biegową skrzynią mechaniczną i 4,5 l/100 km dla odmiany z 7-stopniową przekładnią zautomatyzowaną DSG.

Benzynowy, turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa generuje moc 140 KM w przedziale 4500-6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 250 Nm pomiędzy 1500 a 3500 obr./min. Zasilane nim Polo BlueGT osiąga "setkę" w ciągu 8,9 s i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h.

Polo BlueGT przynajmniej na razie nie trafi do Polski. Pierwszym Volkswagenem z nowym silnikiem na naszym rynku będzie pod koniec br. Golf VII.

Volkswagen Polo BlueGT

VW Polo BlueGT - na dwa gary (czytaj artykuł)

Volkswagen Polo BlueGTVolkswagen
Volkswagen Polo BlueGTVolkswagen
Volkswagen Polo BlueGTVolkswagen
Volkswagen Polo BlueGTVolkswagen
Volkswagen Polo BlueGTVolkswagen
Volkswagen Polo BlueGTVolkswagen
Volkswagen Polo BlueGTVolkswagen
Volkswagen Polo BlueGTVolkswagen
Volkswagen Polo BlueGTVolkswagen
Volkswagen Polo BlueGTVolkswagen
Volkswagen Polo BlueGTVolkswagen
Volkswagen Polo BlueGTVolkswagen
Volkswagen Polo BlueGTVolkswagen
Volkswagen Polo BlueGTVolkswagen
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas