Volkswagen Arteon - flagowa nowość

Jest tak naprawdę następcą modelu CC, ale ma również ambitne zadanie zastąpienia luksusowego Phaetona. Jaki jest nowy Arteon?

Mierząc 4862 mm długości, Volkswagen Arteon może być już pretendentem do klasy wyższej. Klientów chce przekonać do siebie linią dachu opadającą niczym w coupe, atrakcyjnym tyłem oraz charakterystycznym przodem z wielkim grillem i światłami LED, udającymi przedłużenia chromowanych listew. Miejsca w środku ma być sporo, a bagażnik oferuje 563 l pojemności.

Czar niestety pryska, kiedy zaglądniemy do środka - Arteon nie miał być następcą CC, tylko osobnym, bardziej ekskluzywnym modelem, zgrabnie skrywającym pokrewieństwo z Passatem. Trudno jednak mówić o tym, kiedy cała deska rozdzielcza żywcem wzięta jest właśnie z obecnego Passata. Podobnie jak tunel środkowy, boczki drzwi... jedyną zmianą jest tutaj nowy system multimedialny z ekranem o przekątnej 9,2 cala, który pojawił się w... odświeżonym Golfie. Trochę za mało tu tej ekskluzywności.

Reklama

Pod maską flagowego Volkswagena znajdziemy dobrze znane silniki 2.0 TSI (190 i 280 KM) oraz 2.0 TDI (150, 190 oraz 240 KM). Nowością, również debiutującą w Golfie, jest jednostka 1.5 TSI 150 KM. W mocniejszych wersjach możemy liczyć na napęd na cztery koła i skrzynię DSG.

Volkswagen Arteon pojawi się w salonach w połowie czerwca, przed którym to terminem powinniśmy poznać szczegóły dotyczące cen i specyfikacji na polskim rynku.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy