Toyota Supra - inżynierowie zdradzają kolejne informacje
Do oficjalnego odsłonięcia nowej Toyoty Supry w wersji seryjnej zostało jeszcze kilka tygodni. Tymczasem zamaskowana Supra pokazała swoje możliwości jezdne podczas Goodwood Festival of Speed, a do prasy przenika coraz więcej jeszcze niepotwierdzonych szczegółów technicznych modelu.
Premiera seryjnej Toyoty Supry w Europie jest zaplanowana na wrzesień, zaś do salonów model trafi w połowie 2019 roku. Nowa Supra została po raz pierwszy zaprezentowana w akcji w ostatni weekend na Goodwood Festival of Speed. Podczas pokazowego przejazdu na torze Goodwood prototyp był pokryty kamuflażem, a producent nie podał do wiadomości żadnych szczegółów technicznych auta. Jednak w rozmowie z dziennikarzami Tetsuya Tada, główny inżynier Supry, zdradził kilka ważnych informacji.
"Nie mogę podać konkretnych wartości, ale moc silnika Supry jest porównywalna z samochodami Lexusa z serii F" - powiedział Tada redakcji Autocar. Szef zespołu projektantów Supry wskazał na wartość momentu obrotowego na poziomie około 530 Nm. - "Jak sami możecie ocenić, samochód jest lekki i kompaktowy - rozstaw osi jest nawet krótszy niż w Toyocie GT86. Supra jest o około 200-300 kg lżejsza niż samochody serii F".
Z komentarzy Tady wynika zatem, że Supra będzie miała masę około 1500 kg i rozstaw osi krótszy niż 2,57 m. Prawdopodobnie nowy model będzie lżejszy od Supry 4. generacji.
Supra z dwoma silnikami
Niedawno japoński magazyn Best Car przewidywał, że zapowiadana przez Toyotę, opracowana wspólnie z BMW rzędowa szóstka do Supry będzie miała około 335 KM mocy. W ostatnich dniach wypłynął dokument, który to potwierdza. Pochodzi on prawdopodobnie od niemieckiego producenta skrzyni biegów ZF. Wynika z niego, że R6 może nie być jedynym silnikiem benzynowym, dostępnym pod maską sportowego coupe Toyoty. Zestawienie zostało opublikowane przez portal Road & Track.
Z dokumentu ZF można wyczytać, że Supra będzie napędzana dwoma silnikami do wyboru. Słabsza wersja to turbodoładowany, 4-cylidrowy silnik BMW B48B20 o pojemności 2 litrów i mocy 262 KM. Drugą opcję stanowi 6-cylindrowy, rzędowy silnik B58B30 BMW z turbiną o mocy 335 KM. Zestawienie wskazuje także, że oba warianty zostaną wyposażone w 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów o oznaczeniu ZF-8HP51HIS, wykorzystywaną w wielu modelach BMW.
W rozmowie z Chrisem Perkinsem, dziennikarzem Road & Track, Testsuya Tada potwierdził, że Supra będzie dostępna z silnikiem 4-cylindrowym. Ze słów głównego inżyniera modelu wynika, że coupe w tej wersji będzie lżejsze, będzie miało lepszy rozkład masy i będzie ostrzej wchodziło w zakręty.