Toyota Prius Plug-in Hybrid pokonała Chevroleta Volta

Od 2010 roku najpopularniejszą hybrydą ładowaną z gniazdka w USA był Chevrolet Volt, ale to się zmieniło w tym roku, wraz z premierą Priusa Plug-in Hybrid drugiej generacji, znanego w Stanach Zjednoczonych pod nazwą Prius Prime.

Toyota Prius Plug-In
Toyota Prius Plug-InInformacja prasowa (moto)

Prius Prime zakończył rok z wynikiem 20 936 sprzedanych egzemplarzy po bardzo dobrym grudniu, który przesądził o sukcesie hybrydy Toyoty. Volt musiał się zadowolić drugim miejscem z wynikiem 20 349 aut. Chevrolet został zdetronizowany po raz pierwszy od premiery modelu w 2010 roku.

Głównym powodem, dla którego kierowcy sięgają po hybrydę plug-in zamiast standardowej hybrydy nieładowanej z gniazdka czy też auta elektrycznego, jest możliwość jazdy na samym silniku elektrycznym bez obawy o zasięg. Kiedy zapas prądu naładowanego z zewnętrznej sieci się wyczerpie, uruchamia się silnik spalinowy, czy w przypadku Priusa Prime - napęd hybrydowy Toyoty 4. generacji.

Jeśli porównać konkurujące modele tylko pod względem zasięgu w trybie elektrycznym, Chevrolet Volt wypada dwukrotnie lepiej niż Prius Prime, ale wygląda na to, że jest to jedyna jego przewaga nad japońskim rywalem. Zasięg 50 km na samym silniku elektrycznym w przypadku Toyoty jest zresztą w zupełności wystarczający dla większości użytkowników, tym bardziej że potem mają do dyspozycji oszczędny napęd hybrydowy, który zużywa niewiele ponad 3 l benzyny na 100 km, co w przypadku auta średniej wielkości ze sporą baterią trakcyjną jest świetnym wynikiem.

Prius Prime wygrywa także pod względem stylistyki - samochód znacząco różni się wyglądem od swojego bliźniaczego modelu - Toyoty Prius 4. generacji, podczas gdy Volt bardzo przypomina Chevroleta Cruze.

Chevrolet VoltInformacja prasowa (moto)

Prime może się pochwalić znacznie większą wydajnością niż Volt. Według danych amerykańskiej agencji EPA, Prius ładowany z gniazdka przejeżdża 54 mile na galonie benzyny (mpg), zaś wynik Chevroleta to tylko 42 mpg. Volt przegrywa także pod względem wydajności akumulatora trakcyjnego i silnika elektrycznego - przy baterii o pojemności 18,4 kWh uzyskuje wynik 106 MPGe (elektryczny odpowiednik jednostki mpg), co przekłada się na zużycie 31 kWh na 100 mil. Natomiast wyposażony w baterię o pojemności 8,8 kWh Plug-in Hybrid okazuje się najwydajniejszym samochodem osobowym na amerykańskim rynku z wynikiem 133 MPGe, czyli zużyciem 25 kWh na 100 mil.

Kolejny istotny czynnik, który zdecydował o sukcesie Priusa Plug-in Hybrid na amerykańskim rynku, jest cena. Prime kosztuje aż o 6000 dolarów mniej od Volta, mimo że jest większy, należy do wyższego segmentu i jest wyposażony w standardzie w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. Podstawowa wersja Prius Prime Plus kosztuje 27 985 dolarów, zaś GM wycenił swoją hybrydę plug-in w bazowej wersji LT na 33 995 dolarów. Co ciekawe, po uwzględnieniu ulgi federalnej, Prius Prime jest tańszy od podstawowej wersji Priusa 4. generacji nieładowanego z gniazdka.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas