Tesla Model 3 wreszcie bez tajemnic

Choć model ten był dawno zapowiedziany i pokazany w formie niemal ostatecznej, wciąż pozostawało wiele niewiadomych. Teraz jednak Elon Musk zdradził większość szczegółów na temat tego Modelu 3.

Tesla Model 3
Tesla Model 3Tesla

Tesla Model 3 jest liftbackiem klasy średniej. Mierząc niecałe 4,7 m długości nie jest przesadnie duży jak na ten segment, ale rozstaw osi wynoszący 2875 mm każe spodziewać się przestronnej kabiny. Dość skromnie przedstawia się natomiast przestrzeń bagażowa - łączna pojemność przedniego i tylnego kufra to jedynie 425 l.

Tesla Model 3

Tesla Model 3Tesla
Tesla Model 3Tesla
Tesla Model 3Tesla
Tesla Model 3Tesla
Tesla Model 3Tesla
Tesla Model 3Tesla
Tesla Model 3Tesla
Tesla Model 3Tesla

Z zewnątrz ostateczna wersja Modelu 3 prezentuje się niemal identycznie, co pokazywane wcześniej prototypy. Natomiast we wnętrzu... trudno mówić o jakiejś desce rozdzielczej. Owszem, przestrzeń przed kierowcą i pasażerem jest zabudowana, ale brak tam... czegokolwiek. Na pustej powierzchni, którą ozdobiono drewnianą listwą, króluje 15,4-calowy ekran i na tym kończą się warte wzmianki elementy. Kierowca nie ma nawet przed sobą dodatkowego wyświetlacza, na którym widziałby najbardziej istotne wskazania, jak choćby prędkość czy przewidywany zasięg.

Tesla Model 3Tesla

Skoro już o zasięgu mowa, to Tesla Model 3 dostępna będzie z dwoma zestawami baterii. Podstawowy zapewnia zasięg do 354 km, a za dopłatą otrzymamy auto, które może przejechać do 500 km. Wraz z wydajnością akumulatorów poprawią się także osiągi - sprint do 100 km/h trwa 5,6 s, a w droższej odmianie 5,1 s. Producent jeszcze nie podał jaką dokładnie pojemność mają baterie, a także z jakimi silnikami są zestawione.

Wiemy natomiast, że Model 3 waży 1610 kg, a jego rozkład masy wynosi 47:53. Standardowo moc przekazywana jest tylko na koła tylne, ale w ofercie znajdą się także odmiany z napędem 4x4.

Tesla Model 3Tesla

Auto występować będzie w dwóch wersjach wyposażenia. Bazowa zaoferuje dwustrefową klimatyzację, dostęp bezkluczykowy i oczywiście system multimedialny z wielkim ekranem i łącznością z internetem. Za dopłatą otrzymamy "Premium pack", zawierający między innymi elektrycznie regulowane przednie fotele, system audio z 12 głośnikami, dach panoramiczny i dwie indukcyjne ładowarki. Co ciekawe, seryjne jest także przygotowanie do autonomicznej jazdy (8 kamer, 12 czujników ultradźwiękowych, radar), ale odpowiednie oprogramowanie to koszt dodatkowych 3 tys. dolarów.

Sam Model 3 w bazowej wersji ma kosztować 35 tys. dolarów, czyli około 127 tys. zł.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas