SUV-y z 200-konnymi silnikami
SUV-y z 200-konnymi silnikami
Popularność SUV-ów rośnie na całym świecie. Również dane płynące z polskiego rynku pokazują, że ten rodzaj nadwozia cieszy się niesłabnącym powodzeniem – zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i firm. Według PZPM segment ten zyskał w pierwszym kwartale 2017 około 30 procent rok do roku. Oto najciekawsze SUV-y na polskim rynku wyposażone w 200-konne silniki.
Hybrydowa Toyota RAV4 wyposażona jest w silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra, który wraz z agregatem elektrycznym oferuje moc na poziomie 197 KM. Auto zbudowane na platformie Toyoty Avensis, o długości 460 cm i masie ponad 1700 kg, przyspiesza do 100 km/h w 8,3 s i zużywa średnio 5,1 l/100 km benzyny. Ceny hybrydowej Toyoty RAV4 z napędem na przednie koła zaczynają się od 139,9 tys. zł, natomiast wersja 4x4 kosztuje 149,9 tys. zł. Już podstawowa wersja tego japońskiego SUV-a jest bogato wyposażona. Na liście znalazły się niewymagające dopłaty systemy bezpieczeństwa, takie jak układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z automatycznym hamowaniem awaryjnym i wykrywaniem pieszych, układ rozpoznawania znaków drogowych, aktywny tempomat, układ wykrywania zmęczenia kierowcy, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy oraz przednie i tylne czujniki parkowania. W cenie pojazdu ujęto również pakiet Style o wartości 9,9 tys. zł – przednie lampy typu Bi-LED, automatyczna regulacja świateł głównych, przyciemniane tylne szyby, 18-calowe felgi aluminiowe, system „inteligentny kluczyk” oraz elektrycznie unoszone drzwi bagażnika. Toyota RAV4 wyposażona jest w siedem poduszek powietrznych – przednie i boczne kierowcy i pasażera, kolanowe kierowcy i kurtyny boczne, światła do jazdy dziennej oraz tylne światła typu LED.
Silnik benzynowy w Maździe CX-5 o pojemności 2,5 litra i mocy 192 KM może rozpędzić mierzącego 454 centymetry CX-5 do pierwszej setki w czasie 8 sekund. Napęd przekazywany jest przy tym na cztery koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej, a średnie spalanie to 7,2 l/100 km. Cena samochodu z opisywanym silnikiem i napędem na cztery koła to 153 900 zł. Motor występuje w jednej wersji wyposażeniowej, która obejmuje między innymi system zapobiegający kolizjom przy małej prędkości, system monitorowania martwego pola oraz system wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu, asystenta wykrywającego znużenie kierowcy, a także przednie matrycowe reflektory diodowe z systemem oświetlenia adaptacyjnego.
Lexus NX o oznaczeniu 300h jest napędzany za pomocą 2,5-litrowego, 4-cylindrowego silnika benzynowego oraz dwóch lub trzech agregatów elektrycznych. Trzy pojawiają się przy napędzie na cztery koła E-FOUR. Całkowita moc układu to 197 koni mechanicznych. Mierzący 463 cm długości Lexus osiąga 100 km/h po 9,2 sekundy. Średnie spalanie to 5 l/100 km. Najtańszy Lexus NX 300h z napędem na koła przednie kosztuje obecnie 149 tys. zł – cena obejmuje odmianę Elite doposażoną w Pakiet Komfortowy. Wersja AWD w specyfikacji Elite z pakietem Case i Business startuje od kwoty 185,9 tys. zł. Na liście wyposażenia znalazły się między innymi czujnik deszczu, podgrzewane fotele przednie, tempomat oraz kamera cofania, lampy przeciwmgielne LED i system antykradzieżowy z czujnikiem wtargnięcia. Standardowe wyposażenie pojazdu w wersji Elite obejmuje również 17-calowe alufelgi, 8 poduszek powietrznych, dwustrefową automatyczną klimatyzację, sterowanie głosowe oraz uruchamianie silnika za pomocą przycisku i kamerę cofania. INTERIA.PL
Trzecia generacja Kii Sorento została zaprezentowana w 2014 roku i dzieli platformę z modelem Carnival. Mierzący 478 cm SUV może być napędzany silnikiem Diesla o pojemności 2,2 litra generującym 200 KM. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje w przypadku manualnej skrzyni biegów 9 sekund, a w konfiguracji z automatem 9,6 sekundy. Ceny samochodu w tej specyfikacji silnikowej zaczynają się od 161 500 zł. Na liście wyposażenia niewymagającego dopłaty znaleźć można między innymi napęd na cztery koła, system nawigacji, kamerę cofania oraz przednie i tylne czujniki parkowania. Motor
Jeep Cherokee został zbudowany na płycie podłogowej Alfy Romeo i mierzy 462,3 cm długości. Ceny 200- konnej odmiany startują od 202 tys. zł – w tej kwocie otrzymujemy silnik Diesla 2,2 MJD oraz napęd na cztery koła przekazywany przez 9-stopniową automatyczną skrzynię biegów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,5 sekundy, natomiast średnie zużycie paliwa w tej konfiguracji silnikowej to 5,7 litrów na 100 km. Na liście wyposażenia znalazły się między innymi asystent zjazdu ze wniesienia, układ przeciwdziałający wywróceniu pojazdu, system bezkluczykowy oraz czujniki deszczu i tempomat. Dopłaty na poziomie 9,8 tys. zł wymaga pakiet Technology składający się z systemów bezpieczeństwa, między innymi wspomaganie hamowania awaryjnego, asystent pasa ruchu i system zdalnego sterowania światłami drogowymi. INTERIA.PL
Skoda Kodiaq została zbudowana na przedłużonej płycie podłogowej modelu Tiguan. Mierzy 4697 mm i może być wyposażony w silnik Diesla 2,0 o mocy 190 KM. W tym przypadku napęd przekazywany jest za pomocą automatycznej skrzyni biegów na cztery koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,7 sekundy. Ceny samochodu w tej specyfikacji zaczynają się od 142 850 zł. Na liście wyposażenia podstawowego znalazły się między innymi radio z MP3 oraz czujniki parkowania z tyłu, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, światła przeciwmgłowe i oświetlenie tylne w technologii LED.INTERIA.PL
BMW X4 zostało zbudowane w oparciu o płytę podłogową modelu X3, a jego długość to nieco ponad 467 cm. Pod maską opisywanego modelu może znaleźć się motor napędzany olejem napędowym o mocy 190 KM, który rozpędza tego ważącego 1900 kg SUV-a od zera do 100 km/h w czasie 5,8 sekundy. Napęd przekazywany jest przy tym na cztery koła za pośrednictwem 8-biegowego automatu. Samochód w tej wersji silnikowej kosztuje w odmianie podstawowej 273,9 tys. zł. Na liście wyposażenia znalazły się między innymi czujnik kolizji, zmienny sportowy układ kierowniczy, układ kontroli zjazdu ze stoku, czujniki parkowania oraz reflektory ksenonowe z układem spryskiwaczy. INTERIA.PL
Druga generacja Volkswagena Tiguana została osadzona na modułowej płycie podłogowej. Samochód mierzy 4486 mm długości. Pod maską może znaleźć się silnik 2,0 o mocy 190 KM zasilany olejem napędowym. Napęd przekazywany jest na cztery koła za pośrednictwem 7-stopniowej skrzyni biegów. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje w tym przypadku 7,9 s. W tej wersji silnikowej ceny zaczynają się od 164 780 zł. Wyposażenie obejmuje między innymi reflektory główne i tylne światła w technologii LED, system automatycznego hamowania po kolizji, sygnalizacja zmęczenia kierowcy, automatyczną klimatyzację i system audio z 8-calowym wyświetlaczem. INTERIA.PL
W ofercie znajduje się trzecia generacja Hyundaia Santa Fe, która została zbudowana na całkowicie nowej płycie podłogowej. Samochód mierzy 470 cm długości i jest napędzany – w opisywanej odmianie – przez silnik Diesla o pojemności 2,2 litra i mocy 200 KM. Napęd przekazywany jest na cztery koła za pośrednictwem manualnej lub automatycznej skrzyni biegów – obie mają po sześć przełożeń. W przypadku ręcznej skrzyni sprint do setki zajmuje 9 sekund. Według cennika podstawowego najtańsza odmiana tego modelu w powyższej specyfikacji silnikowej kosztuje od 175 800 zł, natomiast w promocji od 164 800 zł. Samochód wyposażony jest między innymi w asystenta ruszania pod górę, system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu oraz klimatyzację dwustrefową, komputer pokładowy i światła do jazdy dziennej typu LED. Motor
Druga generacja Audi Q5 pojawiła się w 2017 roku. Niemiecki SUV ma długość 4629 mm, a pod maską opisywanej wersji znajduje się 2-litrowy silnik zasilany olejem napędowym o mocy 190 KM. Samochód z tym silnikiem rozpędza się od zera do 100 km/h w czasie 9,7 sekundy. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni automatycznej. Cena samochodu w tej specyfikacji startuje od 192 tys. zł, a na liście wyposażenia znalazły się między innymi reflektory ksenonowe z dynamiczną regulacją zasięgu, automatyczna klimatyzacja, centralny zamek sterowany falami radiowymi i system wspomagający bezpieczeństwo, wykorzystujący kamerę, który rozpoznaje możliwość kolizji i ostrzega kierowcę poprzez ingerencję w układ hamulcowy. INTERIA.PL
Alfa Romeo Stelvio może zostać wyposażone w dwulitrowy benzynowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 200 KM. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni automatycznej. Ceny samochodu w tej specyfikacji zaczynają się od 171,9 tys. zł. Samochód ma 468,7 cm długości i został zbudowany na płycie podłogowej Giorgio, z której korzysta również model Giulia. 200-konny motor umożliwia przyspieszenie od zera do 100 km/h w czasie 7,2 sekundy, a średnie spalanie to 7 l/100 km. Na liście wyposażenia znalazły się między innymi system awaryjnego hamowania, system ostrzegania o zbliżaniu się do poprzedzającego pojazdu, system ostrzegający przed zmianą pasa ruchu oraz sześć poduszek powietrznych. Pakiet kosztujący 6,2 tys. zł doposaża Stelvio w reflektory biksenonowe. INTERIA.PL