Subaru Impreza w nowej odsłonie wreszcie w Europie

Dostępna od zeszłego roku na innych rynkach piąta generacja Imprezy, nareszcie dotarła również na Stary Kontynent.

Subaru postanowiło ponownie zerwać z tradycją i w Europie nie będzie oferować sedana - w salonach pojawi się tylko pięciodrzwiowy hatchback. Na duży wybór nie mamy co liczyć także jeśli chodzi o silniki, ponieważ producent przewiduje jedynie dwie jednostki. Obie to oczywiście boxery - 1,6 l o mocy 114 KM oraz 2,0 l, rozwijający 156 KM.

Moc, jak na Subaru przystało, w obu przypadkach jest stale rozdzielana na wszystkie koła. Zła wiadomość jest natomiast taka, że do standardu ma należeć również bezstopniowa skrzynia automatyczna.

Reklama

Na szczegóły dotyczące specyfikacji na nasz rynek będziemy musieli jeszcze poczekać, ale Japończycy już teraz zapowiadają, że na pokładzie znajdzie się na przykład rozbudowany zestaw asystentów kierowcy. Obejmuje on między innymi aktywny tempomat, wykrywanie pojazdów w martwym polu lusterek, czy też utrzymywanie pasa ruchu.

Subaru obiecuje też lepszą jakość wykończenia wnętrza, co przyjdzie nam dopiero zweryfikować. Ze zdjęć wynika natomiast, że producent niechętnie odchodzi od swojej, niezbyt nowoczesnej, koncepcji deski rozdzielczej, składającej się z prostych linii i wyposażonej w dodatkowy wyświetlacz z daszkiem, znajdujący się ponad radiem lub systemem multimedialnym.

Z zewnątrz z kolei auto prezentuje się całkiem atrakcyjnie, nawet jeśli z przodu trochę za bardzo przypomina Opla Astrę. Nowy model jest nieznacznie większy od poprzednika i mierzy teraz 4460 mm długości, 1775 mm szerokości oraz 1480 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi z kolei 2670 mm.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy