Range Rover Sport po zauważalnych zmianach

Range Rover poddał właśnie model Sport kuracji odmładzającej, która, pod niektórymi względami, znacznie zmieniła tego dużego SUVa.

Range Rover Sport
Range Rover SportLand Rover

O tym, że mamy do czynienia z odświeżonym Range Roverem Sport, łatwo się przekonać spoglądając na pas przedni modelu, który został zauważalnie zmodyfikowany. Poza nowym zderzakiem i grillem, uwagę zwracają reflektory, które zatraciły swe obłości na rzecz ostrzejszych kształtów, przywodząc na myśl designerskiego Velara.

Range Rover Sport 2018

Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover
Range Rover Sport 2018Land Rover

Modyfikacje z tyłu natomiast są znacznie mniejsze. Zdecydowano się jedynie na inną grafikę świateł, a także polakierowanie dolnej części zderzaka i optyczne oddzielenie go od terenowej osłony. Nowe są końcówki wydechu - zamiast okrągłych, zastosowano trapezoidalne. Patrząc na auto z boku z kolei, możemy zauważyć polakierowane progi i nowe wzory felg aluminiowych.

Zajmując miejsce za kierownicą odświeżonego Range Rovera Sport możemy mieć wrażenie, że... wsiedliśmy do innego auta. A konkretnie do Velara. Tak, tak - brytyjski producent postanowił upowszechnić koncepcję dotykowego sterowania wszystkimi funkcjami w aucie i Sport otrzymał ten sam, 10-calowy ekran, obsługujący klimatyzację i ustawienia auta. Znajdujący się ponad nim wyświetlacz o identycznej przekątnej, na pierwszy rzut oka wygląda tak samo, jak w wersji sprzed modernizacji. Ma jednak odświeżone menu oraz... inne mocowanie. Podobnie jak w Velarze jest teraz ruchomy i pozwala na elektryczną regulację kąta nachylenia.

Range Rover SportLand Rover

Z mniejszego modelu marki przeniesiono także kierownicę z przyciskami dotykowymi, które widać dopiero, po uruchomieniu auta. Nie są one jednak wrażliwe na zwykłe muśnięcie - trzeba je faktycznie nacisnąć. Z kolegi głośność możemy regulować również płynnie, przesuwając palec po wyznaczonym polu. Za kierownicą natomiast znalazły się nowocześniejsze, wirtualne zegary, także zapożyczone z Velara.

Range Rover Sport 2018Land Rover

Przy okazji modernizacji Range Rover zdecydował się na małą rewolucję i przygotował odmianę hybrydową. Wykorzystuje ona 2-litrową, odładowaną jednostkę benzynową o mocy 300 KM, z którą współpracuje motor elektryczny, rozwijający 116 KM. Moc systemowa wynosi 404 KM, a maksymalny moment obrotowy to 640 Nm. Auto przyspiesza do 100 km/h w 6,7 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. Korzystając tylko z silnika elektrycznego, możemy przejechać do 51 km, nie przekraczając 137 km/h. Pełne naładowanie baterii, mających pojemność 13,1 kWh, trwa 7,5 h (korzystając ze standardowego gniazdka).

Range Rover SportLand Rover

Kolejną nowością w gamie jest silnik, wykorzystywany w odmianie hybrydowej - jednostka 2.0 Si4 o mocy 300 KM jest pierwszym, 4-cylindrowym "benzyniakiem" w gamie (diesel 2.0 SD4 240 KM został wprowadzony jakiś czas temu). Przy okazji modernizacji wzmocniono także najmocniejsze wersje, wykorzystujące 5-litrowe V8 wspomagane kompresorem. Teraz, zamiast 510 KM, rozwija on 525 KM. Nie wpłynęło to jednak na osiągi - przyspieszenie do 100 km/h trwa nadal 5,3 s.

Range Rover Sport SVR 2018

Range Rover Sport SVR 2018Land Rover
Range Rover Sport SVR 2018Land Rover
Range Rover Sport SVR 2018Land Rover
Range Rover Sport SVR 2018Land Rover
Range Rover Sport SVR 2018Land Rover
Range Rover Sport SVR 2018Land Rover
Range Rover Sport SVR 2018Land Rover
Range Rover Sport SVR 2018Land Rover
Range Rover Sport SVR 2018Land Rover
Range Rover Sport SVR 2018Land Rover
Range Rover Sport SVR 2018Land Rover
Range Rover Sport SVR 2018Land Rover
Range Rover Sport SVR 2018Land Rover
Range Rover Sport SVR 2018Land Rover

Stojąca na szczycie gamy wersja SVR ma teraz 575 KM (dotychczas 550 KM) i 700 Nm (do tej pory 680 Nm), co poprawiło sprint do "setki" o 0,2 s i trwa on teraz 4,5 s. Producent zdecydował się także na wprowadzenie szeregu zmian w zawieszeniu, co ma wpłynąć na poprawę prowadzenia. Z nowości wizualnych, możemy do najmocniejszego Sporta zamówić teraz pakiet Carbon, obejmujący elementy z nielakierowanego włókna węglowego (między innymi maskę).

Range Rover Sport SVRLand Rover
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas