Porsche Panamera 4 E-Hybrid - wkrótce debiut

Do gamy nowego Porsche Panamera dołączy niebawem wersja z napędem hybrydowym.

Porsche Panamera 4 E-Hybrid napędzana jest nowym zespołem napędowym, na który składa się podwójnie doładowany silnik V6 2,9 l (330 KM i 450 Nm) oraz elektryczny motor (136 KM i 400 Nm). Moc sumaryczna układu to 462 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 700 Nm. Trafia ona na wszystkie koła, za pośrednictwem 8-biegowej przekładni PDK.

Dzięki temu hybrydowa Panamera może pochwalić się osiągami godnymi sportowego samochodu - sprint do 100 km/h trwa jedynie 4,6 s, a prędkość maksymalna to 278 km/h. Z drugiej jednak strony, podczas spokojnej jazdy, akumulatory mają pozwolić na przejechanie nawet 50 km w trybie czysto elektrycznym. Średnie zużycie paliwa producent określa na 2,5 l/100 km.

Reklama

To, jak Porsche Panamera zarządza energią, można określić korzystając z odpowiednich trybów jazdy. Dostępny jest E-Power (czysto elektryczny), Hybrid, Auto, E-Hold (auto nie korzysta z prądu zmagazynowanego w akumulatorach) oraz E-Charge (jednostka spalinowa doładowuje baterie). Najkorzystniej jest oczywiście w sytuacji, kiedy możemy regularnie ładować samochód z gniazdka. Czas uzupełnienia energii, w zależności od tego z jakiej ładowarki korzystamy, to 5,8 h lub 3,6 h.

Porsche Panamerę 4 E-Hybrid można już zamawiać w Polsce. Jej ceny zaczynają się od 490 740 zł, co czyni ją najtańszą wersją w ofercie.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy