Porsche Cayenne Turbo - teraz jeszcze szybsze
Trzecia generacja Cayenne w wersji Turbo nie jest najmocniejsza w historii tego modelu. Ale i tak okazuje się najszybsza.
Podczas niedawnego debiutu nowej odsłony Porsche Cayenne, pokazano go w wersji bazowej oraz S. Teraz dołączyło do nich Turbo, które napędza 4-litrowe V8 i mocy 550 KM i mające 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To o 30 KM i 20 Nm więcej, niż w przypadku schodzącego modelu.
Różnica nie jest szczególnie duża, ale w połączeniu z nową, 8-biegową przekładnią PDK oraz niższą masą własną, Cayenne Turbo rozpędza się teraz do 100 km/h w 3,9 s (z pakietem Sport Chrono) i może jechać nawet 286 km/h. To lepsze wartości, niż w przypadku Turbo S poprzedniej generacji!
Porsche zadbało także o zauważalną poprawę prowadzenia, będącą zasługą adaptacyjnego pneumatycznego zawieszenia z trzema kolumnami powietrznymi. Auto można wyposażyć także w elektryczną stabilizację przechyłów (wykorzystuje ona 48-voltową instalację), skrętną tylną oś, a także układ torque vectoring, indywidualnie rozdzielający moc między tylnymi kołami.
Ciekawostką są seryjne tarcze hamulcowe, które zrobiono z metalu pokrytego węglikiem wolframu - mają większą, od standardowych, średnicę i większą skuteczność. Hamowanie wspomaga także aktywny spojler nad tylną szybą, który może działać jak hamulec aerodynamiczny. Za dopłatą natomiast otrzymamy tarcze ceramiczne.
Nowe Porsche Cayenne Turbo pojawi się na rynku pod koniec roku. Polskie ceny zaczynają się od 676 920 zł.