Porsche 911 GTS po liftingu. Z turbo!

Po ostatniej modernizacji, pod maskę (niemal) wszystkich wersji 911 trafiły jednostki z doładowaniem. Nie ominęło to także agresywnej odmiany GTS.

Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTSPorsche

Carrera S jest zbyt łagodna, ale Turbo niepotrzebnie szybkie? Dla takich osób Porsche przygotowało 911 GTS - nieznacznie mocniejsze od pierwszej z wymienionych wersji, ale agresywnym usposobieniem przewyższające tą drugą. Wyjątkowo ostra reakcja na gaz i donośnie warczący wydech to znaki rozpoznawcze GTSów i dlatego też łudziliśmy się, że Porsche może pozostać tu przy silniku wolnossącym.

Porsche 911 GTS

Porsche 911 GTS 
Porsche 911 GTS 
Porsche 911 GTS 
Porsche 911 GTS 
Porsche 911 GTS 
Porsche 911 GTS 
Porsche 911 GTS 
Porsche 911 GTS 
Porsche 911 GTS 

Nadzieje te były jednak płonne - do odświeżonego 911 GTS trafił silnik z Carrery S - 3-litrowe biturbo o mocy zwiększonej do 450 KM (+30 KM), a maksymalny moment obrotowy to 550 Nm (+ 50 Nm), dostępny w przedziale 2150-5000 obr./min. To także więcej, niż w przypadku poprzednika, który oferował 430 KM i 440 Nm.Ma to naturalnie swoje odzwierciedlenie w osiągach - poprzednie 911 GTS rozpędzało się do 100 km/h w 4,4 s, nowy model w 4,1 s. Czas ten można poprawić decydując się na automatyczną skrzynię PDK oraz napęd na cztery koła - wtedy pierwszą "setkę" zobaczymy po zaledwie 3,6 s!

Porsche 911 Targa GTSPorsche

Nowe Porsche 911 Carrera GTS debiutuje od razu w trzech wersjach nadwoziowych - jako coupe, kabriolet oraz targa. Odmianę tę można rozpoznać po przyciemnionych reflektorach, czarnych, 20-calowych felgach (do wyboru dwa wzory) oraz dwóch, centralnie umieszczonych końcówkach sportowego wydechu (również w kolorze czarnym).

Co ciekawe, Porsche nie poskąpiło na wyposażeniu w tej odmianie. Seryjnie otrzymamy dwustrefową klimatyzację automatyczną, nawigację, nagłośnienie o mocy 150 W, mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi oraz sportowe fotele z elektryczną regulacją, pokryte alcantarą i skórą.

Porsche 911 GTSPorsche

Pierwsze egzemplarze Porsche 911 GTS wyjadą na drogi w marcu, ale auto można już zamawiać w salonach. Ceny zaczynają się od 617 220 zł, a kończą na 715 950 zł za kabriolet lub targę z napędem na wszystkie koła.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas