Opel Insignia Country Tourer zaprezentowany
Choć premiera uterenowionej wersji nowej Insignii ma odbyć się dopiero na wrześniowym salonie we Frankfurcie, to już teraz poznaliśmy pierwsze informacje na jej temat.
Opel Insignia Country Tourer bazuje na odmianie Sports Tourer, czyli kombi. Auta łatwo odróżnić, ponieważ wersja uterenowiona otrzymała plastikowe osłony, chroniące progi, nadkola oraz dolne części zderzaków.
Aby samochód mógł sprawdzić się poza utwardzonymi drogami, podniesiono zawieszenie o 20 mm, a podwozie zabezpieczono specjalnymi płytami. Dość ciekawie rozwiązany jest napęd na cztery koła, który korzysta z dwóch sprzęgieł przy tylnej osi. Pozwala to na niezależne rozdzielanie mocy pomiędzy kołami, co powinno przydać się w grząskim terenie.
Nie wiemy natomiast jakie silniki trafią pod maskę Insignii Country Tourer. W przypadku wersji sedan i kombi napęd 4x4 dostępny jest tylko z topowym "benzyniakiem" (260 KM) oraz dieslami o mocy 170 oraz 210 KM. Może więc okazać się, że słabsze odmiany (1.5 T 165 KM oraz 1.6 CDTI 136 KM) będą miały napędzane tylko koła przednie, albo w ogóle nie będą oferowane.