Nowy Volkswagen Passat na pierwszych zdjęciach. Jedno szczególnie zwraca uwagę

Rynkowy debiut nowego kombi z Wolfsburga zbliża się wielkimi krokami. Volkswagen Passat dziewiątej generacji jest w ostatniej fazie testów, co oznacza, że już niebawem zobaczymy go w pełnej krasie. Producent zdradził już trochę szczegółów i pokazał pierwsze zdjęcia.

Nowy Volkswagen Passat. Premiera jeszcze w te wakacje

Debiut nowego Volkswagena Passata zbliża się nieubłaganie. Czas najwyższy, bowiem poprzednik był produkowany od 2014 do 2022 roku (sedan), a kombi jeszcze rok dłużej. To już najwyższa pora, by ten kultowy model, którego przez 50 lat wyprodukowano ponad 30 mln egzemplarzy, doczekał się godnego następcy.

Nowy Volkswagen Passat. Co nowego w kultowym kombi?

Volkswagen Passat dziewiątej generacji zrzuci z siebie kamuflaż jeszcze przed rozpoczęciem roku szkolnego. Producent z Wolfsburga zdradził, że auto będzie większe od poprzednika, zaprojektowane na nowej płycie podłogowej MQB evo, a nawet dostępne w wersji hybrydowej o zasięgu do 100 km na samym prądzie. Na pokładzie nowego Passata nie zabraknie udoskonalonych foteli ergoActive i adaptacyjnego zawieszenia DCC Pro.

Nowy Volkswagen Passat. Cyfrowe i komfortowe wnętrze

Reklama

Kabina nowego Volkswagena Passata jest ewolucją tego, co wiedzieliśmy już Golfie ósmym. Znikoma ilość fizycznych przycisków, cyfrowe zegary (12,9 cala), zwracający uwagę gigantyczny wyświetlacz systemu info-rozrywki (15 cali), opcjonalny wyświetlacz head-up oraz szeroki tunel środkowy z licznymi schowkami. Na pierwszych zdjęciach widzimy też nowe fotele ergoActive i regulowane podłokietniki.

O wysoki poziom podróżowania zadba w nowym Passacie udoskonalone zawieszenie DCC Pro z amortyzatorami dwuzaworowymi, który na bieżąco skanuje drogę w poszukiwaniu nierówności nawierzchni i monitoruje sytuację na drodze, biorąc pod uwagę kąt skrętu kierownicy, hamowanie i przyspieszanie. 

Nowością w dziewiątej generacji Passata jest również system regulacji dynamiki pojazdu (Vehicle Dynamics Manager), który debiutował w obecnym Golfie GTI. System steruje funkcjami elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego (XDS) i zawieszeniem DCC Pro. Dzięki temu prowadzenie jest bardziej neutralne, stabilne i precyzyjne dzięki interwencji hamulców dla każdego kół osobno i selektywnej regulacji twardości amortyzatorów.

Nowy Volkswagen Passat. Duża rodzina silników

Nadchodząca nowość bazuje na platformie MQB evo, wobec czego Volkswagen Passat Variant (Kombi) może być wyposażony w różne rodzaje napędów. Pod maską dziewiątej generacji znajdziemy motory wysokoprężne TDI, benzynowe TSI, a także hybrydowe plug-in eHybrid. Odmiana z wtyczką, według zapowiedzi producenta, ma być gotowa na przejechanie do 100 km w trybie elektrycznym.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen | Volkswagen Passat | samochody nowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy