Nowy Volkswagen Passat na pierwszych zdjęciach. Jedno szczególnie zwraca uwagę
Rynkowy debiut nowego kombi z Wolfsburga zbliża się wielkimi krokami. Volkswagen Passat dziewiątej generacji jest w ostatniej fazie testów, co oznacza, że już niebawem zobaczymy go w pełnej krasie. Producent zdradził już trochę szczegółów i pokazał pierwsze zdjęcia.
Spis treści:
Nowy Volkswagen Passat. Premiera jeszcze w te wakacje
Debiut nowego Volkswagena Passata zbliża się nieubłaganie. Czas najwyższy, bowiem poprzednik był produkowany od 2014 do 2022 roku (sedan), a kombi jeszcze rok dłużej. To już najwyższa pora, by ten kultowy model, którego przez 50 lat wyprodukowano ponad 30 mln egzemplarzy, doczekał się godnego następcy.
Nowy Volkswagen Passat. Co nowego w kultowym kombi?
Volkswagen Passat dziewiątej generacji zrzuci z siebie kamuflaż jeszcze przed rozpoczęciem roku szkolnego. Producent z Wolfsburga zdradził, że auto będzie większe od poprzednika, zaprojektowane na nowej płycie podłogowej MQB evo, a nawet dostępne w wersji hybrydowej o zasięgu do 100 km na samym prądzie. Na pokładzie nowego Passata nie zabraknie udoskonalonych foteli ergoActive i adaptacyjnego zawieszenia DCC Pro.
Nowy Volkswagen Passat Variant
„W nowym Passacie położyliśmy nacisk na wysoki komfort podróżowania. Udało się to osiągnąć między innymi dzięki wydłużeniu rozstawu osi i nowemu adaptacyjnemu zawieszeniu z dwuzaworowymi amortyzatorami. Nowy system infotainment jest niezwykle intuicyjny w obsłudze, a wentylowane fotele z funkcją masażu dopełniają obrazu standardu premium we wnętrzu.
Nowy Volkswagen Passat. Cyfrowe i komfortowe wnętrze
Kabina nowego Volkswagena Passata jest ewolucją tego, co wiedzieliśmy już Golfie ósmym. Znikoma ilość fizycznych przycisków, cyfrowe zegary (12,9 cala), zwracający uwagę gigantyczny wyświetlacz systemu info-rozrywki (15 cali), opcjonalny wyświetlacz head-up oraz szeroki tunel środkowy z licznymi schowkami. Na pierwszych zdjęciach widzimy też nowe fotele ergoActive i regulowane podłokietniki.
O wysoki poziom podróżowania zadba w nowym Passacie udoskonalone zawieszenie DCC Pro z amortyzatorami dwuzaworowymi, który na bieżąco skanuje drogę w poszukiwaniu nierówności nawierzchni i monitoruje sytuację na drodze, biorąc pod uwagę kąt skrętu kierownicy, hamowanie i przyspieszanie.
Nowością w dziewiątej generacji Passata jest również system regulacji dynamiki pojazdu (Vehicle Dynamics Manager), który debiutował w obecnym Golfie GTI. System steruje funkcjami elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego (XDS) i zawieszeniem DCC Pro. Dzięki temu prowadzenie jest bardziej neutralne, stabilne i precyzyjne dzięki interwencji hamulców dla każdego kół osobno i selektywnej regulacji twardości amortyzatorów.
Nowy Volkswagen Passat. Duża rodzina silników
Nadchodząca nowość bazuje na platformie MQB evo, wobec czego Volkswagen Passat Variant (Kombi) może być wyposażony w różne rodzaje napędów. Pod maską dziewiątej generacji znajdziemy motory wysokoprężne TDI, benzynowe TSI, a także hybrydowe plug-in eHybrid. Odmiana z wtyczką, według zapowiedzi producenta, ma być gotowa na przejechanie do 100 km w trybie elektrycznym.