Nowy silnik 1.5 EcoBoost od Forda

Ford poszerza gamę turbodoładowanych, benzynowych jednostek EcoBoost o 4-cylindrową jednostkę o pojemności 1,5 litra.

Dołączy ona do oferowanych obecnie przedstawicieli rodziny EcoBoost: 1.0 (3 cylindry, 100-125 KM), 1.6 (4 cylindry, 150-182 KM), 2.0 (4 cylindry, 203-250 KM) oraz 3.5 (V6, 360-370 KM). Uzbrojono ją w aluminiowy blok, bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu, turbosprężarkę oraz głowicę zintegrowaną z kolektorem wydechowym. Po raz pierwszy zastosowano sterowane elektronicznie sprzęgło pompy wody, pozwalające na skrócenie czasu potrzebnego na osiągnięcie temperatury eksploatacyjnej poprzez odłączenie pompy, a także wodne chłodzenie powietrza doładowującego.

Reklama

W pierwszej kolejności nowa konstrukcja trafi pod maskę nowego Fusiona (w Europie - Mondeo) oferowanego na rynku chińskim oraz północnoamerykańskim. Będzie tam dostępna w wersji o mocy 180 KM przy 6000 obr./min oraz 240 Nm maksymalnego momentu w zakresie 1500-4500 obr./min.

Podobne parametry oferuje silnik o pojemności 1,6 litra. Dlaczego więc zdecydowano się na opracowanie podobnej jednostki? Ford deklaruje, że było to podyktowane przepisami podatkowymi obowiązującymi na niektórych rynkach, w tym w Państwie Środka, a 1,5-litrowy wariant ma zużywać nieco mniej paliwa od 1,6-litrowego. W USA ten pierwszy będzie dostępny wyłącznie ze skrzynią automatyczną, a drugi - tylko z ręczną (obie o sześciu przełożeniach).

Produkcja silnika 1.5 EcoBoost wystartuje w tym miesiącu w Rumunii. W przyszłości jednostka zostanie także wprowadzona do gamy nowego Mondeo (czytaj więcej: Europa poczeka na nowe Mondeo).

msob

Używany Ford Mondeo (2007-2012) - OPINIE

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy