Nowe Audi A8 będzie autonomiczne

Audi uchyla rąbka tajemnicy i zdradza część informacji na temat kolejnej generacji swojej flagowej limuzyny

Musimy poczekać jeszcze dwa lata, zanim na drogi wyjedzie czwarta generacja Audi A8. Już teraz jednak wiemy jakie nowinki technologiczne w nim zobaczymy. Informacje te zdradził szef rozwoju technicznego Ulrich Hackenberg, podczas rozmowy z magazynem Auto Express.


Pierwszą z nich będzie możliwość autonomicznej jazdy. Audi od pewnego czasu prowadzi intensywne prace nad taką funkcją, czego efekty można było zobaczyć w koncepcyjnych RS7 i A7 piloted driving. Pisaliśmy niedawno również o koncepcyjnym R8 e-tron, potrafiącym samodzielnie się poruszać.

Reklama

W przypadku nowego A8 nie będzie to jednak możliwość w pełni autonomicznej jazdy. System ma działać z prędkościami do 60 km/h, a więc uprzyjemniać kierowcy chwile spędzone w korkach i powolnym ruchu miejskim. Wykorzystywać on będzie radary dalekiego zasięgu, ultradźwiękowe czujniki, laserowe skanery oraz kamery o wysokiej rozdzielczości.

Inne nowości mają dotyczyć oświetlenia. Audi nieustannie stara się rozwijać swoją technologię LED Matrix, a niewykluczone, że A8 otrzyma także światła laserowe.

Diody LED wykorzystane będą także do wykonania wyświetlaczy, których powinniśmy zobaczyć we wnętrzu całkiem sporo. Warto przyglądnąć się bliżej koncepcyjnym modelom z serii Prologue - nowe A8 będzie najpewniej na nich wzorowane. Same ekrany mają wykorzystać diody organiczne, co da możliwość wykonania zagiętych lub przezroczystych wyświetlaczy.

Obsługa niemal wszystkich funkcji będzie najpewniej odbywała się właśnie za pośrednictwem dotykowych ekranów. Potwierdzono także zastosowanie sterowania gestami - umieszczona w podsufitce kamera będzie interpretowała ruchy ręki kierowcy, pozwalając na intuicyjne wydawanie poleceń. Podobny system pojawi się już w przyszłym roku w Golfie.

Jeśli chodzi o kwestie mechaniczne, to nowe Audi A8 zbudowane będzie na platformie modularnej MLB i powinno być o około 200 kg lżejsze od obecnego modelu. Pod maskę trafią nowe silniki V6 i V8, a niektóre z nich wykorzystają na pewno elektryczną turbosprężarkę. Dostępna będzie też wersja plug-in hybrid.

Audi A8, które zobaczymy za dwa lata, będzie również wyznaczało kierunek stylistyczny niemieckiej marki. Wzorowany on będzie na wspomnianych już konceptach Prologue.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy